• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mogelijk in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

hettepetet

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Hallo,

ik zou graag willen weten of onderstaande in een grafiek gezet kan worden.
ik wil per verkoper (jan=rayon) per winkel de omzet per productgroep per week in een grafiek terugzien. Is dit mogelijk zo ja kan iemand me een voorzet geven? alvast dank voor eventuele reacties :thumb:

Verkoper Jan (=Rayon)
omzetgroepen(boter kaas eieren)
week 1
winkel 1 omzet per groep --> omzet boter = € 1 omzet kaas= € 2 ei = € 3
idem als in winkel 1 geldt het voor winkel 2, 3 etc.
winkel 2 omzet per groep --> 4 5 6
winkel 3 omzet per groep --> 7 8 9

en dat weer per week
week 2
winkel 1 omzet per groep --> 1 2 3
winkel 2 omzet per groep --> 4 5 6
winkel 3 omzet per groep --> 7 8 9

hoop dat het zo iets duidelijker is?

Laatst bewerkt:
Een klein xls bestandje zegt meer dan 1000 woorden.

ja dat bedoel ik, ik zat helemaal verkeerd met assen en labels en zag door de bomen dit bos niet :rolleyes:. Wist niet dat je dat in 1x kon doen. Weer wat geleerd, geweldig!

Hartstikke bedankt!! :thumb:

----
aanvulling, ik probeer het in mijn werkblad toe te passen en zou graag per week de productgroepen zien en in de gegevenreeksen de winkels, dus zeg maar het omgekeerde van wat het nu is, kan je me daar nog een tip voor geven?

Laatst bewerkt:
dus zeg maar het omgekeerde

Draai de namen dan om (en kijk even niet naar de getallen) en zie wat er gebeurt. :thumb:

Welke wil je hebben?
Als de juiste er nu niet bij zit kun je hem denk ik zelf ook wel verzinnen. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als de juiste er nu niet bij zit kun je hem denk ik zelf ook wel verzinnen. :thumb:
:( lukt me dus echt niet, ik wil graag van jouw bijlage grafiek 1 zien van de gegevens in tabel 2. Het herindelen van de tabel is geen optie aangezien mijn werkblad veel meer producgroepen kent dan winkels :confused:

Ik denk dat je dan toch de tabel met getallen aan moet passen aan de layout van de grafiek die je wilt hebben.
Andersom gaat denk ik niet rechtstreeks lukken.
Je zou dan de ene tabel moeten koppel naar een tweede en dan daaruit de grafiek maken.

die uitkomst zag ik helaas al aankomen :(
had gehoopt dat het anders kon, maar helaas, iIn ieder geval wel hartstikke bedankt voor je hulp! :thumb:

p.s.: sorry voor de late reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan