mogelijk kapotte videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trancilian

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
95
Hoi,

Ik was vanavond achter mijn pc bezig (photoshop een foto in geopend en facebook aan, verder niets speciaals) en toen viel mijn pc ineens uit. Het beeld werd zwart met wat artifacts onder in beeld.

Toen hij opnieuw opstartte gingen wel alle ventilatoren aan, maar ik kreeg geen beeld. Als ik de power knop indruk gaat hij 1 tel aan, even uit en dan weer aan. Druk ik de reset knop in dan sluit hij af en wacbt hij even voor hij weer aan gaat.

Als ik de kast open hoor ik n zacht tikkend/krakend geluid bij de ventilator van de videokaart alsof er n metaaldraadje tegenaankomt of er iets trilt. Ik hebhem onlangs nog stofvrij proberen te maken en windows7 geinstalleerd.
 
ik neem aan dat dit een aparte videokaart is, dus een die niet ingebouwd zit op je moederbord aangezien je het hebt over een ventilator op je videokaart?

wat je in dat geval zou kunnen doen is de videokaart er uit halen en je monitor aansluiten op de ingebouwde videokaart van het moederbord. indien hij dan wel beeld geeft weet je zeker waar het aan ligt.
 
oh sorry, ja het is een Asus EAH 4870 512MB GDDR5 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0.

Vanmorgen deed mijn pc het weer, maar na 10 minuten kreeg ik een bluescreen en wilde hij weer even niet opstarten. Na een paar minuten wachten kon ik hem weer opstarten. Ik zal kijken of ik hem eruit kan halen en te checken of er niet veel stof in de ventilator zit. Het stof dat ik kan zien heb ik eruit gehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan