• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mogelijk om: Opmaak beveiligen / Maar cellen bewerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wocky

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
192
Beste,

Is het mogelijk om een werkblad te beveiligen zodat de opmaak niet gewijzigd kan worden, maar ik nog wel waarden in de cel kan plaatsen (plakken).

Ik heb een reeks cellen (tabel) ingesteld met voorwaardelijke opmaak, ik dien hier regelmatig wat in te kopiëren en plakken, maar ik merk dat ik de voorwaardelijke opmaak mee overschrijf.
Ik zou dus graag deze tabel willen beveiligen zodat de voorwaardelijke opmaak blijft behouden, maar ik nog wel waarden in de cellen kan plakken.

Ik weet dat ik bij speciaal plakken "enkel waarden" kan kiezen, maar de kans bestaat dat ik dit soms ga vergeten, waardoor ik mijn voorwaardelijke opmaakinstelling ga ontregelen.

Zie voorbeeld in bijlage.

Alvast bedankt!
Wocky.
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke opmaak beveiligen.xls
    30 KB · Weergaven: 141
Laatst bewerkt:
Haal de $ tekens weg in de formules dus: =$C1<>"" moet zijn =C1<>""

Nu kun je gewoon kopiëren met behoud van de opmaak.
 
Beste,

Kan ik niet doen want ik heb die dollartekens nodig om sommige cellen absoluut te houden.

Groeten Wocky.
 
Beste,

Ik ben zelf uiteraard ook op zoek geweest op internet, zonder succes helaas.
Ik had ergens gelezen om de celblokkering uit te schakelen -> dan werkblad beveiligen, in de hoop dat de opmaak dan wel beveiligd werd, maar de cel-inhoud niet.
Helaas...

Ik merk wel dat er meer mensen op internet op zoek zijn naar een oplossing hiervoor...
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom dit niet mogelijk zou zijn, de optie plakken speciaal is er.. waarom dan enkel opmaak vergrendelen niet?

Ik hoop dat iemand de oplossing weet.

Alvast bedankt!
Wocky.
 
Misschien dat het mogelijk is in te stellen dat je enkel "plakken speciaal" kan gebruiken?
Maar dat is dan maar een tussenoplossing vind ik.

Hopelijk kan iemand mij helpen...

Groeten,
Wocky
 
Deze heb ik nog gevonden.
http://www.pcreview.co.uk/threads/protecting-conditional-formatting.2872582/

Ik merk dat bij een vergrendeld werkblad de standaard opmaak geblokkeerd wordt. Je kan ook geen nieuwe voorwaardelijke opmaak meer maken, maar je kan noq wel gewoon de opmaak van cellen overnemen en wijzigen via de copy/paste functie... ook al zijn de broncellen beveiligd.

Als iemand een oplossing heeft... please let me know.

Groeten Wocky.
 
Voor de toekomstige lezers.
Het enige wat ik mij kan inbeelden om dit probleem op te lossen is het invulgedeelte vrijwaren wan voorwaardelijke opmaak, en de voorwaardelijke opmaak laten gebeuren in andere cellen die 100% onaangeroerd blijven.

Ik begrijp niet waarom "een cel beveiligen" direct moet betekenen dat je geen waarden in een cel mag voerden.
Het zou toch mogelijk moeten kunnen zijn om gewoon de opmaak van een cel te kunnen beveiligen?
En ja dat gaat, tot je de cel wil vullen door de inhoud van een andere cel te willen copy-pasten of verplaatsen.

pfffff
Wocky
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan