Mogelijk virus probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apelords

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Goedemorgen allemaal

Vorige week werd mijn pc geïnfecteerd met het zo genaamde Windows Pc Defender virus, ik kon geen enkel programma meer openen en het deed zich voor als een virusscanner maar dat was het natuurlijk niet.
Ik heb dit kunnen sluiten via snel te klikken in het Taakbeheer en achteraf is het verwijderd door mijn antivirussoftware BullGuard.

Maar vandaag en gisteren kwam ik een nieuw probleem tegen (ik ben niet helemaal zeker dat dit door een virus komt). Mijn IE en FireFox werd zomaar automatisch naar een proxy (127.0.0.1 -> poort 52202) veranderd bij het opstarten van computer...

Kan dit te wijten zijn aan een bepaald virus?

Alvast dank bij voorbaat
Groetjes

Ik zou als je erover twijfelt gewoon even scannen

Met een antivirus en bijvoorbeeld spybot search and destroy

Succes

bullguard scan

Heb nog even gescanned met BullGuard die vond nog deze virussen:

----[ Infected Files ]------------

Malware: Trojan.Generic.5361749
C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\ms0cfg32.exe

----[ Infected Cookies ]------------

Malware: Cookie.DoubleClick
<System>=>C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\Low\gebruiker@doubl

Ik kreeg vandaag opeens een pop up met iets met Malware. Ik zou op OK moeten klikken dan zou windows het wel even oplossen. Vervolgens begon er een look-a-like antivirusprogramma in mijn Firefox browser te lopen dus ik heb meteen alles weggeklikt.

Om malwarebestanden te verwijderen heb ik malwarebytes gedownload. Hiermee kun je gratis geïnfecteerde bestanden van je computer halen.

Ik ben een dummie wat betreft PC's, maar misschien heb je er wat aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan