Mogelijke browser hijack

• Onderwerp starter Onderwerp starter YvoB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YvoB

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Android 4.0 tablet. Als ik in mijn browser naar een URL ga, bijvoorbeeld Helpmij.nl, en ik zet er geen WWW voor kom ik op ' hxxp://www.search-goal.com/?q=helpmij.nl&affID=122088&babsrc=amob_ait '. Dit is dan het resultaat als je naar helpmij wil. Bij andere URL's krijg je natuurlijk een ander resultaat. Het rare is dat als ik er wel WWW voor zet, ik wel gewoon naar de link ga. Weet iemand of dit een hijack is en hoe kom ik er vanaf. Aan mijn Avast heb ik namelijk niks want die zit het blijkbaar niet als een virus omdat het dat formeel niet is.
Als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag.
Gr. Yvo

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik het zo zie zou het kunnen dat dergelijke voorziening op je Android tablet (of smartphone) als je 'm geroot hebt
Oftewel is de eerste vraag: Heb je 'm geroot/gejailbreakt/custom rom geïnstalleerd?
Tweede vraag: Heb je apps geïnstalleerd die root access 'nodig hebben'?

Eigenlijk wil ik die 2 antwoorden eerst hebben, maar ik geef alvast de link die hiernaar hint: hier

Tijs.

Ik heb de tablet niet geroot. ICS zat er al gewoon op. Ik heb wel een tijd geleden apps geïnstalleerd die root nodig hebben maar deze heb ik nog nooit gebruikt. Ik had ze alleen alvast geïnstalleerd omdat ik een keer wou kijken of het een idee was mijn tablet te rooten en dan te upgraden naar Jelly Bean. Ik ga dit waarschijnlijk sowieso niet doen, maar dit probleem speelt zich pas sinds vandaag en die apps heb ik al veel langer. Het probleem speelt zich trouwens bij meerdere browsers. Het zit dus niet in één specifieke browser. Ik heb het geprobeerd met Dolphin maar hier is ook het probleem.

Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen met die gedownloade programma's te deïnstalleren, de tablet te herstarten en dan opnieuw proberen.
Zie in de link die ik gaf dat (o.a.) toetsenbordindelingen wel eens van die hijackers willen installeren.
in my case A.I. type keyboard app and the so called customized web search capabilities. When you remove this "feature" chrome search is back to normal.
Many thanks be to timbetu! I shut off all my extra keyboards I was trying out. (FloatNSplit, GO, Hacker's, & Perfect Keyboard Free).
I'm using floatnspin keyboard and that seems to be my issue. There is a setting for web searches and once I turned that off my browser worked normally again.
Ik heb verder geen tips, dus als dat niets oplost, dan hoop ik dat anderen nog een tip hebben voor je.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan