• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mogelijke combinaties weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieke84

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Ik heb twee kolommen in een Excel bestand. De ene kolom bevat nummers van afdelingen (kostenplaatsen) en de andere kolom kostensoorten (grootboekrekeningen). Nu wil ik graag elke mogelijke combinatie in een nieuwe kolom.
Voorbeeld
kolom 1 afdeling a heeft nr 1000 en afdeling b heeft nummer 2000. kolom 2 salarissen heeft nr 410000 en voedingskosten heeft nummer 430000

en dan wil ik een lijst
1000410000
1000430000
2000410000
2000430000

Maar omdat er zoveel afdelingen en kostensoorten zijn, is het niet te doen om handmatig een lijst te maken. Dit moet makkelijker kunnen. Iemand een idee?
Ik gebruik de Nederlandse versie van Excel.

met een macrootje is dat een fluitje van een cent.
Kan je anders een voorbeeldje posten, anders is het giswerk van onze kant.

Code:
Sub AlleCodes()
    With Sheets("Blad1")
        sn = Range("A1").CurrentRegion.Offset(1).Resize(, 2)         'je kostenplaats en grootboekrekeningen
        For i1 = 1 To UBound(sn)                                     'al je kostenplaatsen aflopen
            For i2 = 1 To UBound(sn)                                 'al je grootboekrekeningen aflopen
                If Len(sn(i1, 1)) And Len(sn(i2, 2)) Then            'in beiden staat er iets
                    s = s & sn(i1, 1) & sn(i2, 2) & "|"              'verzamelstring aanvullen met "|" als separator
                End If
            Next
        Next
        sn = Split(s, "|")                                           'verzamelstring terug opsplitsen
        .Range("E2").Resize(UBound(sn)) = Application.Transpose(sn)  'resultaat wegschrijven
    End With
End Sub

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan