Mogelijke meekijker in mijn computer vanwege een link?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareltje8888

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Berichten
3
Hallo,
is het mogelijk dat iemand meekijkt in mijn computer nadat ik op een vreemde link heb geklikt?

Ik werd namelijk ergens lid van en toen kreeg ik een vreemde link die ik moest aanklikken om door te gaan, nu vermoed ik dat er wellicht meegekeken word in mijn computer om belangrijke bestanden te kunnen zien (en stelen). het betrefd bedrijfsinformatie.
Ik ben componist en deze gegevens worden in de computer opgeslagen, de vereniging waar ik lid van werd is een buitenlandse muziekvereniging, ik ben dus bang dat hun er met mijn werk (nog niet gedeponeerde muziek) ervandoor gaan?

Dus mijn vraag is: is het mogelijk in mijn computer te kunnen kijken na op een link geklikt te hebben? (ik heb niets gedownload oid)

en2 wat kan ik daartegen doen, maw hoe kan ik dat zien en eventueel blokkeren?

Dank u vriendelijk, ik heb het zo duidelijk mogelijk uitgelegd voor u.
 
Zoals je het beschrijft, acht ik de kans niet erg groot dat er iets mis is. Echter uitsluiten kun je het nooit. Een goede hack is onder normale omstandigheden ook niet zichtbaar (dus niet zoals in de films). En zeker weten doe je het dan ook nooit. Er zijn tegenwoordig mogelijkheden om software echt verborgen te houden.


Als je belang groot genoeg is en zekerder wilt zijn. Sla je muziek dan op een systeem op dat niet (of tenminste niet rechtstreeks ) aan internet is gekoppeld. Op die manier is het voor kwaadwillenden al een heel stuk lastiger.
 
Dank u voor uw antwoord.
Het was nogal een vreemde link en iets te snel geklikt dan mijn gedachtengang reageerde. Dus het besef kwam vrijwel direct na het klikken.
Ik zal voor de zekerheid voortaan de bestanden direct extern opslaan want je weet maar nooit en het is tenslotte mijn broodwinning. Achteraf gezien dom dat ik me niet via de oude computer heb aangemeld maar helaas geen weg terug meer nu.

Nogmaals bedankt voor uw reactie.
 
beste Kareltje
Als je op een link geklikt hebt die je doorverwezen heeft naar een dubieuze site zou je computer mogelijk met een trojan kunnen besmet zijn.
Als Mbam MalwareBytes nog niet geïnstalleerd is op je computer kun je dit eens uitvoeren.
Download hier of hier MalwareBytes Anti-Malware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.


Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logbestanden" tab te klikken .

Voor je op een link klikt: Ga er eerst met je muisaanwijzer opstaan. Links onderaan in je scherm kun je dan lezen naar welke site je zal doorgelinkt worden.

Voer dit ook eens uit.

Download hier TDSSkiller naar je bureaublad.

Pak de bestanden in tdsskiller.zip uit.
Open de map tdsskiller en dubbelklik op TDSSKiller.exe om TDSSKiller te starten.
Als er door TDSSkiller een melding verschijnt dat er een update wordt gevonden klikt dan op Load update.

tdskiller_update.jpg



Een nieuwere versie van TDDSkiller zal gedownload worden , en sla deze op het bureaublad op.
Start opnieuw TDSKiller na de update.
Klik op Change parameters en zorg ervoor dat onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.


tdskiller_settings.jpg




Klik op Start Scan en volg de instructies.
Als de scan klaar is klik je op Report.
Selecteer de inhoud (log) en plaats deze in uw volgende bericht.


Als het nodig was om de computer terug herop te starten , vind je de logfile terug in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor het inhoudelijk, en overzichtelijk antwoord.
Heel duidelijk uitgelegd.
Ik zal dit eens gaan doen dan en al je stappen volgen, weet je zeker dat de programma's die je noemt wel veilig zijn? (misschien een domme vraag sorry)

Dank u vriendelijk voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan