Mogelijkheden access voor werkbriefjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasperwis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2015
Beste Forumlezers,

Voor ons bedrijf aan het nadenken om onze papieren werkbriefjes te vervangen voor een digitaal systeem.
Nu ben ik in het verleden wel eens bezig met access geweest en staat me bij dat er heel veel mogelijkheden in het programma zitten.

Nu heb ik het volgende een beetje in gedachte:

1. Een werkbriefje formulier ontwikkelen wat via mobiel kan worden ingevoerd.
2. Iets ontwikkelen waarmee ingevoerde werkbriefjes nog kunnen worden aangepast.
3. Een verzamel database waaruit alle ingevoerde werkbriefjes kunnen worden verwerkt.

Is dit te realiseren in access ?

Ik wacht jullie reactie af.
Als bedankt voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Ik denk dat het bij punt 1 al ophoudt: Access draait niet op mobieltjes. En ook niet op tablets. Dus als je iets via een mobieltje wilt doen, dan zul je op zijn minst de database via een webserver moeten draaien, en daar een formulier voor (laten) ontwikkelen dat daarmee communiceert. Op de pc heb je een vergelijkbaar probleem, want Access kan niet op een webdatabase draaien, tenzij je daar een SharePoint server voor hebt. De connectie met die webdatabase moet dus ook op een andere manier gelegd worden. En dan kun je elke variant wel gebruiken, dan heeft Access nog maar heel weinig toe te voegen als programma. Eerder is Access dan de zwakke schakel in het geheel.

Beste OctaFish,

Bedankt voor je reactie.

Dan ga ik hier denk ik maar niet aan beginnen.

Eventueel nog een idee met wat voor software ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Ieder geval bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan