• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mogelijkheid op een kortere formule

DJos1952

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2020
Berichten
39
Deze formule heb ik in de balk gezet =som('hansen 2024'!S17;'hansen 2024'!S35;'hansen 2024'!S54;'hansen 2024'!S73; enz enz met S92 S111 S130 S149 S168. Hoe kan ik deze formule inkorten?

MVG
Jos
 
Als er geen logica zit tussen die verwijzingen: niet.

Mogelijk is een draaitabel, PowerQuery of een andere formule o.i.d. nog een oplossing. Of een andere datastructuur. Zonder voorbeeldje is er verder niet zoveel zinnigs over te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Hm, telkens 19 rijen verder, moet dan S17 niet S16 zijn? Maar wat AlexCEL zegt, plaats een voorbeelddocument.
 
Zou je wel in S16 beginnen en telkens 19 rijen verder:
Code:
=SOMPRODUCT(--(REST(RIJ(S16:S168)-RIJ(S16)+1;19)=0);S16:S168)
 
Arrayformule:

PHP:
=SUM(INDEX(S1:S200;19*ROW(1:10)-2;1))
 
IK merk wel op dat niemand verwijs naar blad "hansen 2024"
ps ik ben niet iemand die echt kan werken met excel, dus een beetje begrip aub.
jullie vragen om een vb document, dus dat weet ik niet hoe ik moet doen. sorry hiervoor.
 
Klik op het knopje met de paperclip: "Voeg bestand toe"
 
zie jij geen knop 'Voeg bestand toe' ?
hang jij nooit een bijlage aan een email ?
 
Dit lukt mij wel, maar ik kan moeilijk het bestand volledig toevoegen er staat te veel persoonlijke dingen. op. Kan ik niet enkel het blad toevoegen waar de formule in staat?
 
Alleen werkblad "Hansen 2024" is waarschijnlijk voldoende.
 
kan je hier mee verder, zie je deze formule staan, en kan deze nu korter gemaakt worden?
 

Bijlagen

  • IMG_20240313_151111.png
    IMG_20240313_151111.png
    1,3 MB · Weergaven: 21
Kan ik niet enkel het blad toevoegen waar de formule in staat?
Ja dat kan als je het blad eerst als apart bestand opslaat.
Vermoei ons svp niet met fotootjes; dit is een Excelforum geen photoshopforum.
 
Zet op het tabblad "Hansen 2024" in een cel de volgende formule:
Code:
=S16+S35+S54+S73+S92+S111+S130+S149+S168
en verwijs op tabblad Totaal naar die cel
 
De formule had je niet hoeven fotograferen, die stond al in je openingsbericht. Zonder werkblad "Hansen 2024" valt er verder weinig over te zeggen.
 
Mogelijk wilt u het tabblad 'Hansen' niet delen vanwege gevoelige informatie. Echter, u zou kunnen overwegen om alleen kolom S uit het tabblad 'Hansen' te delen. Dit bevat slechts cijfers, die op zichzelf voor ons geen betekenis hebben.
 
Liefst inclusief de kolom ervoor. Als daar bijvoorbeeld elke keer "Totaal:" staat voor een op te tellen bedrag, dan kan de optelling met:
Code:
=SOM.ALS('Hansen 2024'!R:R;"Totaal:";'Hansen 2024'!S:S)
Maar deze structuur zou dus moeten blijken uit een klein, beknopt, geanonimiseerd, nieuw gemaakt, representatief voorbeeldje met dummy data.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan