MOH host probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik heb ADSL via een Ethernet modem. Dat modem hangt aan een 4 ports router van Edimax. Daardoor kan ik geen server hosten in MOH Spearhead.

Ik heb al uitgezocht dan Spearhead met de poorten 12204 t/m 12206 werkt. Maar ik vraag me af hoe ik dat precies moet instellen op mijn router. Ik kan bij 'Virtual Server' 4 dingen instellen:

-adres waarnaar ge-redirect moet worden, in dit geval 192.168.2.100
-Private Port
-TCP of UDP
-Public port

Ik weet niet precies wat ik met die laatste 3 moet doen. Wie wel?

Laatst bewerkt:
Bij de meeste modems (een uitzondering is de speedtouch 510 waar je op de modem poorten moet forwarden) moet dat inderdaad gewoon kunnen, denk wel aan eventuele firewalls op je systeem en de windows XP built in firewall.

Een optie is misschien ook nog de DMZ optie van de router, hierbij zet je alle poorten op de router door naar een van de hosts in je LAN.

Geplaatst door nteusink
Bij de meeste modems (een uitzondering is de speedtouch 510 waar je op de modem poorten moet forwarden) moet dat inderdaad gewoon kunnen, denk wel aan eventuele firewalls op je systeem en de windows XP built in firewall.

en, hoe verrassend, ik ben weer de gelukkige eigenaar van de uitzondering: ik ben gezegend met een Speedtouch 510i :confused:

hoe gaat dat forwarden in zijn werk?

Ik had hetzelfde probleem met VNC, dat werkte ook niet op een plek waar ook een speedtouch 510 en een edimax router staan. Ik heb het toen zo gedaan:

Als je surft naar de configuratie van je modem (meestal http://10.0.0.138) en je gaat daar naar advanced en dan naar NAT. Dan kan je daar poorten forwarden.

Daar heb ik de poorten geforward naar de router (vaak 10.0.0.150)

En op de router heb ik de poorten weer geforward naar een PC.

Als je de router er tussenweg haalt hoef je natuurlijk daar geen poorten meer te forwarden.

ik moet me hier toch eens wat in gaan verdiepen want ik heb geen idee waar ik mee bezig ben. Geen fijn idee :confused:

Maar goed, via 10.0.0.138 vindt ik idd het modem. Daar staan 2 dingen. Staat dit zo goed?

hij was nèt iets te groot... Inde herkansing dan maar:

Bijlagen

• modeminstelling2.jpg
    modeminstelling2.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 110
Die dingen stonden er al of heb je ze net toegevoegd?

De regels die je moet toevoegen zijn:

Protocol: UDP
Inside IP: 10.0.0.150
Outside IP: 0.0.0.0
Inside Port: 12203
Outside Port: 12203

Protocol: TCP
Inside Port: 12204
Outside Port: 12204

Protocol: UDP
Inside Port: 12204
Outside Port: 12204

etc.

De inside en outside poort zijn in principe altijd hetzelfde, omdat je meestal bijvoorbeeld niet poort 1234 aan het internet wilt hangen en die wilt forwarden naar poort 1235 in je interne netwerk, tenzij je daar een speciale reden voor zou hebben.
Ik gebruik het bijvoorbeeld om VNC op een hoog poortnummer te zetten zodat je hem niet snel terugziet in portscans (dat zou ook in vnc zelf kunnen maar goed ;))

Geplaatst door nteusink
Die dingen stonden er al of heb je ze net toegevoegd?
die stonden er al :D

De regels die je moet toevoegen zijn:
moet ik nu deze aanhouden (12204 naar 12204 enz enz) of die uit de eerste link die je gaf (12204 naar 12218 enz)

(ja sorry, absolute leek op dit gebied...)
[edit]
laat maar, na 2 keer goed lezen heb ik het begrepen ;)
[/edit]

De inside en outside poort zijn in principe altijd hetzelfde, omdat je meestal bijvoorbeeld niet poort 1234 aan het internet wilt hangen en die wilt forwarden naar poort 1235 in je interne netwerk, tenzij je daar een speciale reden voor zou hebben.
Ik gebruik het bijvoorbeeld om VNC op een hoog poortnummer te zetten zodat je hem niet snel terugziet in portscans (dat zou ook in vnc zelf kunnen maar goed )
:8-0: :8-0: :8-0: :D

IIG alvast heel erg bedankt. Ik zal eens kijken hoe ver ik hiermee kom :thumb:

succes :)

je kan ook nog wat proberen met de "default host" optie op je modem (ook onder NAT). dat schijnt ook een soort DMZ optie te zijn, maar bij mij werkte dat niet echt goed.

als ik meer dan 20 NATP regels wilde toevoegen ging hij een beetje flippen en oude regels overschrijven. Jammerjammer. Dus heb ik hem de modeminstellingen op laten slaan en ben met die .ini gaan pielen. Daar heb ik de extra regels toegevoegd. Als ik dan die file als instellingen laadt, geeft hij elke keer iets anders aan als: soms 5 regels, soms 28. Maar ik neem aan dat ze allemaal er in staan.

Als ik de poorten op de router wil mappen kom ik plaatsen tekort: ik moet 12204 tot en met 12218 zowel als tcp als als udp mappen en ik heb maar 20 vakjes. Wat nu?

Ik heb geprobeerd moh te spelen, maar er kan nog steeds niemand inloggen.

[edit]
als ik de router ertussenuit pluk, werkt het wel!

(Dan zit de rest van de familie zonder internet, maar het werkt wèl. :D)

Bedankt voor je hulp! :thumb:
[/edit]

Leek

Kun je het misschien nog iets meer verduidelijk voor de leek onder de leken? Kheb namelijk hetzelfde probleem met mijn Speedtouch Alcatel 510. Kom er zo niet helemaal uit. Keb een bijlage van wat ik nu geprobeerd heb bij NAT (10.0.0.130), maar ik snap het niet helemaal. Is er nu een grotere kans dat je vatbaarder bent voor hackers of virussen?

Bedankt

[/edit] Wil trackmania hosten, schijnt dat je daarvoor poort 2350 open moet hebben. Dus daarom heb ik die toegevoegd maar weet niet of het zo goed is. Heb ook firewall aanstaan, moet ik daar nog wat mee doen?
tnx

Laatst bewerkt:
Re: Leek

Geplaatst door stevenbaan
Kun je het misschien nog iets meer verduidelijk voor de leek onder de leken? Kheb namelijk hetzelfde probleem met mijn Speedtouch Alcatel 510. Kom er zo niet helemaal uit. Keb een bijlage van wat ik nu geprobeerd heb bij NAT (10.0.0.130), maar ik snap het niet helemaal. Is er nu een grotere kans dat je vatbaarder bent voor hackers of virussen?
heb jij er wel of geen router tussen hangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan