Monitor 27''

Tuut007

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2022
Ik ben op zoek naar een monitor 27 of 32 inch waarmee ik vooral foto's en video's wil bewerken.
het liefst met een resolutie 3840x2160 die dan gelijk is aan mijn 18'' laptop scherm.
Ik zie er vele voorbij komen maar weet geen keus te maken en vraag me ook af hoe het mogelijk is dat bijv. de Liyama schermen zoveel goedkoper kunnen zijn dan merken zoals LG,Asus,MSI e.d. terwijl ze toch best goed uit de testen komen.
Kan iemand hierover een goed advies geven????

mvrgr.Tuut

Een goede monitor voor fotobewerking is een monitor zonder fouten, en die goed is te calibreren. Ik heb nu twee LG LG 27UP650K monitoren, die mij prima bevallen. De monitoren zijn prima te calibreren met mijn SpyderX. Hiervoor had ik een 24 inch Eizo monitor, met ook nog eens lagere resolutie, die twee keer zo duur was als mijn twee LG monitoren bij elkaar, maar in zijn eentje ook twee keer zo goed! Omdat die dus nog véél beter op kleur was te krijgen/houden als de LG monitoren.
Maar voor een goede Eizo 27 inch monitor leg je een kleine € 3K neer, en dat maal twee....
Je krijgt er wél een paar mooie kappen bij, dat dan weer wel :).

Eizo monitor.jpg
En uiteraard perfect beeld, en waanzinnig goed af te stellen. Zat ik nog professioneel in de fotografie, en had ik het budget, dan wist ik het wel :).

Terug
Bovenaan Onderaan