Monitor als "computer" tv als "projector"

Status
Niet open voor verdere reacties.

RyuG

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
22
winp.png

als je meerdere monitoren naast elkaar hebt, dan kan je makkelijk switchen tussen alleen je pc scherm, alleen je 2de of tv scherm (projector) of dupliceren. dit kan in het configuratie scherm maar ook met windowstoets + P.

hier heb ik een paar vragen over en het internet lijkt me geen antwoord te kunnen geven.

op dit moment als ik me monitor en me tv aansluit dan is me tv het hoofd scherm en de monitor de projector. ook al staat de monitor als hoofdscherm aangevinkt. hoe kan ik dit omdraaien? monitor is via DVI in PCIE kaart. tv is op onboard HDMI. maar ook als ik het omdraai blijft dit hetzelfde. het lijkt wel alsof HDMI voorrang krijgt en altijd de "computermonitor" is.


nu nog een vraag:
ik heb 2 monitoren en 1 tv.
als ik werk doe ik alleen me 2 monitoren aan
tv alleen als ik een filmpie kijk. als ik hem op "projector" zet met windowstoets p dan krijg ik alleen me monitoren maar worden ze weer omgewisselt (rechter wordt linker)


het liefst los ik dit op via de windows programma's omdat ik liever niet overbodige programma's heb draaien, maar misschien valt hier niet omheen te gaan en heeft iemand ervaring met een (goedkoop) programma waar je alleen mee vast kan instellen.

gr R.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

In principe kun je instellen wat de hoofd monitor is door rechts klik (op bureaublad) - scherm resolutie.
Daar zie je de aangesloten monitoren/projectors en kun je instellen wat de hoofd monitor is.
mogelijk kun je ook nog via de software van je videokaart instellen wat de hoofd monitor is.

en bij die tweede vraag is het dan dat je 3 monitoren hebt aangesloten staan? zoja waar?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan