Monitor blijft aan na afsluiten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ismailtar

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Ik heb twee dagen geleden een nieuwe pc gekocht.
Het is een acer aspire x3910. Met deze pc heb ik ook een samsung monitor gekocht. Deze heet Samsung 2333t. Mijn probleem is dat als ik de Pc afsluit of als ik de uitknop op de monitor klik dat het achtergrondlicht aanblijft. het beeld word wel zwart maar je ziet dat het nog licht geeft. Stekker eruit lukt wel maar ik zou toch liever de normale manier willen.

Khoop dat het snel opgelost word.

Monitor omruilen, betreft garantiegeval. Er mag geen backlight meer zijn als de monitor uitstaat (dus met knopje uitgezet).
Aangezien dit binnen twee dagen is mag je er vanuit gaan dat je een nieuwe monitor meekrijgt.

Dat weet ik ook wel maar ik zou graag weten hoe dit probleem opgelost kan worden zonder het weer terug te brengen
Oww en meestal als ik de pc of monitor uitzet knippert het backlight

Laatst bewerkt:
Zo te horen is je aan/uit schakelaar of een schakeling kapot. De enige oplossing heb je al aangedragen en dat is de stekker eruit trekken zodat er geen spanning meer op staat of stop de stekker in een schakelbaar verlengsnoer zodat je de spanning eraf haalt met een druk op de schakelaar maar dat is eigenlijk te gek voor woorden.

Je zou de monitor open moeten gaan maken en checken met meten waar je storing vandaan komt, onderdelen gaan bestellen en zelf monteren. Hierin ga ik je geen advies geven bij een monitor van 2 dagen oud.

Succes.

ja gelijk ik breng hem wel terug met garantie en vraag een nieuwe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan