Monitor blijft op 'stand-by'

Status
Niet open voor verdere reacties.

r0el86

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Hoi allemaal,

Ik ben een leek op dit forum, mijn excuses als er al een eerdere zelfde soort vraag/ opmerking gesteld is.

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gehaald en aangesloten... alles werkte perfect totdat ik een spel speelde en mijn beeld zwart werd, ook het geluid viel weg.
Na een poos wachten zat er niets anders op... 'reset'

Vanaf dit moment blijft mijn monitor in standby modus en blijft de Pc opnieuw opstarten na ongeveer 20 seconden. Hierbij hoor ik ook geen piep geluid wat normaal wel komt.
Het eerste waar ik aan dacht was natuurlijk mijn videokaart, toen ik dus mijn Pc open maakte merkte ik dat de videokaart vrij warm tot heet was. met een andere videokaart wil mijn Pc wel werken, maar is het nu al gedaan met de kaart ?? :(

P.S. op de kaart zelf zit een jumpertje, ik kan kiezen tussen PAL of NTSC.
Misschien een oplossing?

Graag reactie!!

M.V.G.

Roel

Laatst bewerkt:
Hallo

Waarschijnlijk betreft dit een videokaart met video "output" dewelke je kunt omschakelen tussen pal/ntsc ....

Deze dient op pal te staan.

Heeft de betrokken videokaart kaart een aktieve koeling "fan" ??? werkt deze nog ???

Uiteraard heb je garantie , maar om meer nuttige antwoorden te verkrijgen zou ik toch ....

Merkt/type p.c en videokaart vermelden.

Peter

Videokaart:
ATI Radeon (Powercolor) X1600 Pro 512mb GDDR2 (128bit)
Processor:
Pentium 4 3,0 Ghz
Moederbord:
ASUS P5P800-VM

De Aktieve koelings fan van de videokaart wil nogsteeds draaien,
Ik vind het zo raar, normaal zal je denken als een videokaart te heet wordt krijg je een waarschuwing of valt de Pc uit, maar niet meteen 'doorgefikt'. :confused:

Vandaag heb ik de kaart op een ander Pc getest, hier doet hij het ook niet bijn máár;
De Pc start wel gewoon op, bij mijn eigen Pc bleef hij steeds opnieuw opstarten zoals ik aangegeven had.

Misschien nog een laatste hoop ?

mvg.

Roel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan