Monitor en driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.de Gast

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Best Help-mij ers

Ik ben op zoek naar een driver voor mijn Zenith Monitor ZCM 1540.

Wat heb ik gevonden:
http://list.driverguide.com/list/company1169/page2/

Wanneer ik dit binnenhaal en met winzip "extract" (open) gebeurt er niets...
Wanneer ik via de verkenner wil openen krijg ik alleen maar tekst...?????

Of doe ik iets verkeerd ?
(tis de engelse uitvoering van winzip dus dat kan makkelijk...:confused: )

Help i ??

Groet Peter

Logisch.

Normaal heb je geen drivers nodig voor een monitor.Maar als je wil...

Extract de zip file naar een door u aangemaakte map. Deze file zal de extentie .inf hebben.

Ga nu naar configuratie scherm -> Systeem en klik op monitor eigenschappen. Dan ga je een schrmpje krijgen waar je stuurprogramma ziet. klik dit aan en kies "Bijwerken" Windows laat u nu kiezen tussen automatisch bijwerken of een map opgeven. Kies hie voor de map. Win vraagt nu welke map het is. Kies bladeren en klik die map aan. Win installeert nu uw drivers.

:D hahaha !

Weer iets geleerd dus...

Maar goed,
het probleem is dus dat mijn overburen nu kunnen lezen wat ik typ !!!
(oftewel ik scroll steeds heen en weer om een pagina te bekijken)

Wat heb ik gedaan...
Wanneer ik in de betreffende map de extensie .inf open begint i opnieuw met winzip ?

Configuratie\ System\ app beheer\ monitor\stuurprog.\bewerken\....er valt niets te selecteren alleen een diskette...?

Zelfs wanneer ik de voorgeinstalleerde (op de win 98 cd rom) Zenith 1540 driver installeer, kan ik geen wijzigingen door voeren ?

Oh ja ,ik gebruik '98

Groet Peter

Geplaatst door P.de Gast
:D hahaha !

Weer iets geleerd dus...

Wat heb ik gedaan...
Wanneer ik in de betreffende map de extensie .inf open begint i opnieuw met winzip ?

Configuratie\ System\ app beheer\ monitor\stuurprog.\bewerken\....er valt niets te selecteren alleen een diskette...?

Oh ja ,ik gebruik '98

Groet Peter

Je mag de .inf niet openen. Selecteer gewoon "Diskette". dan krijg je een nieuw schermpje. Daar zie je bladeren etc.. Onderann kan je dan de locatie kiezen. vb C: D: etc... kies daar de locatie waar uw .inf zich bevind. Druk dan OK

Wat betreft je overburen. Gordijnen plaatsen misschien?:thumb:

Jammer, dat werkt dus niet :
....\bijwerken\ diskette\locatie \OK........(niets)locatie weer op geven ?\ diskette\etc etc...

:confused:

Misschien is er een andere oplossing om mijn "beeld" passend te maken in mij beeldscherm ??

Bij Configuratiescherm\ beeldscherm\ instelinngen heb ik een keuze uit 2 kleur "modussen en de "pixels" kan ik helemaal niet aanpassen....

Op mijn compy met XP wel !

Nog opties ?

Groet Peter

Geplaatst door P.de Gast
Jammer, dat werkt dus niet :
....\bijwerken\ diskette\locatie \OK........(niets)locatie weer op geven ?\ diskette\etc etc...

:confused:

Misschien is er een andere oplossing om mijn "beeld" passend te maken in mij beeldscherm ??

Bij Configuratiescherm\ beeldscherm\ instelinngen heb ik een keuze uit 2 kleur "modussen en de "pixels" kan ik helemaal niet aanpassen....

Op mijn compy met XP wel !

Nog opties ?

Groet Peter

Oh dat is een andere zaak. dan zijn de drivers van je grafiche kaart niet geinstalleerd. Dan zal je zien, bij systeem, dat je kaart op standaard VGA staat. Dan moet je eerst die drivers installeren.

Heb je geen installatie cd bij je PC? daar staan die drivers op.
Het blijkt inderdaad niet zo simpel om die drivers te vinden. Zoek nog wel verder.

Nee helaas,

Deez is bijeen geraapt van totaal 3 andere pc's !
(Ik ben al lang blij dat i het doet...)

Er zit '98 op en die CD-rom heb ik wel. Maar die PC is net helemaal opnieuw geinstalleerd dus....

Ik blif ook zoeken !!

Hopelijk is je Engels goed. Je kan dan op onderstaande site even het prog downloaden. Zo kunnen wij het chipsetnr te weten komen.

Anders moet je even de PC open maken en je grafische kaart er uit halen. Op de chipset staat ook de nummer. (De grootste IC is de chipset)

Dan gaat het misschien wat makkelijker. Het is altijd een probleem met firma's die de chipset maken en andere firma's die de kaarten maken.

Heb hier ook nog een PC staan waar ik geen drivers van een soundkaart kan vinden. :(
Maar ik geef nooit af, tenzij het onmogelijk is.

Is het misschien een grafische kaart die geïntegreerd zit op je moederbord?
Geef dan je type en merk moederbord eens.

Van Zwam: Nee mijn technisch engels valt wat tegen.....Maar goed.
Ik was al aan het zoeken naar waar die kaart zit (:mad: )...............

Admin_Frisian:

Ja dan kan ik lang zoeken he .....:8-0:
Goeie TIP :thumb:

Even "Everest" draaien...................
Motherboard\Motherboard\Name...:
Hewlett-Packard VE 5/133 Series 3
(dit is m toch he ?)

Wie het eerst komt.........:p

Peter

Dat verandert heel de zaak natuurlijk. Even zoeken naar de spec's van dit mobo.

Ik ga ook nog wel even voor je zoeken, alleen ben ik geen HP expert dus vrees het ergste.

vanzwam is vergeten z'n link bij het bericht te zetten ben ik bang :)

Geplaatst door Admin_Frisian
Ik ga ook nog wel even voor je zoeken, alleen ben ik geen HP expert dus vrees het ergste.

vanzwam is vergeten z'n link bij het bericht te zetten ben ik bang :)

Inderdaad, gan even terug opzoeken. :o

:8-0:

Sorry lui,

Morgen weer (te) vroeg op....

Later en alvast en nog steeds bedankt :thumb:

Welterusten
Peter

Hier zijn de drivers van HP te downloaden.
De specificaties van je moederbord opvragen lukt niet, het scherm blijft op "laden" staan.

Maar als je echt een geïntegreerde grafische chip hebt, zal dit ook wel lukken dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan