Monitor gaat steeds op zwart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen24

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2001
Berichten
15
sinds ik een nieuw mobo heb (MSI K7N2 Delta) gaat mijn monitor (Iiyama 1451 19'') om de minuut een seconde op zwart, om vervolgens weer vrolijk verder te gaan (zonder dat ik mijn muis of toetsenbord aanraak).

Ik heb mijn scherminstellingen op 1280 x 960 @ 70 Hz staan in WinXP Pro SP1.

Na de aankoop van mijn moederboard (eergisteren) heb ik een clean install gedaan. Ik heb verder 2600+ XP, Geforce2 32 mb en 512 mb intern. Verder de nieuwste VIA-drivers (4.48) en stabiele videokaartdrivers (40.72).

Alle energiebegeer staat uitgeschakeld (zowel in Windows als in BIOS).

De temperatuur (Smartdoctor) van mijn videokaartprocessor is 45 C en van mijn CPU 35 C.

Er zit niet echt een regelmaat in het op zwart gaan: soms om de minuut, soms 5 minuten niet. Het lijkt wel zo te zijn dat' ie op zwart springt wanneer een programma wordt geladen (niet altijd) of ik klik op de taakbalk om een openstaand venster weer te geven (ook niet altijd), maar duidelijk verband heb ik nog niet kunnen ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
Heb je het probleem ook op 1280 x 1024? Er zijn nl monitors die 1280 x 960 niet helemaal goed weergeven.

En welke videokaart heb je überhaupt?
 
Dan weet ik 't ook niet. Ik had er vroeger ook wel eens last van, heel af en toe werd 't scherm zwart... Dat denk je 'damn, een reset' en het volgende moment heb je weer beeld. Een oplossing heb ik echter niet gevonden...
 
Lijkt me toch geen software probleem.
Misschien dat de kaart net wel / net niet goed in het slot zit, probeer dat eens. Het wordt wel gokken vanaf hier.
 
Ik heb de videokaart eruit gehaald en er weer in gestopt, maar ook dat maakte geen verschil.
 
Wat is het vermogen van je voeding, zit 'tie bijna aan de grens??
Andere refreshrate al geprobeerd?
Heb je het ook met andere monitoren?
Zoals ik al zei, het wordt gokken.
 
Ik begrijp heel goed dat het gokken is, desalniettemin stel ik je hulp erg op prijs

Mijn voeding heeft 300W, ik heb verschillende refreshrates geprobeerd en een andere monitor heb ik helaas niet...
 
Tsja, het is jammer dat je geen andere monitor hebt om te proberen, dan kon je in elk geval één van de twee uitsluiten.
Niet om je bang te maken, maar het zou b.v. ook nog kunnen zijn dat je voltage op je AGP bus niet stabiel of te laag is, dat zou een ander moederbord betekenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan