monitor geeft no signal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mack

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Berichten
1.515
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn monitor geeft ook NO SIGNAL. In eerste instantie dacht ik dat het m'n videokaart was. Die heb ik eruit gehaald en de monitor vervolgens op de onboard aangesloten, waarna ik dezelfde melding kreeg. Een ander moederbord gaf hetzelfde resultaat. Vervolgens mijn monitor op een laptop aangesloten en het gaf gewoon normaal beeld. Ik heb ook een andere VGA kabel geprobeerd en weer hetzelfde resultaat. Dus ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is.
 
Er zijn hier inderdaad verschillende opties:

- je videokaart is overleden
- je beeldscherm is kapot/ af en toe kapot
- je vga kabel is dood
- je vga slot werkt niet meer naar behoren
- je bios is in de war en wijst verkeerde IRQ slot aan

Belangrijk: hoor je piepjes bij de opstart? zoja meld even het patroon hiervan (lang.kort.lang.lang.kort.... etc) Hier kan je vaak exact uit afleiden waar het probleem zit.

Grtz Pieter
 
Ik hoor geen piepjes bij geen enkel moederbord.
 
Vraag gesplitst uit bestaand topic, ook omdat deze al op opgelost stond. :)
 
Ik kon mijn eigen vraag inderdaad niet meer vinden :D

Maar het is nog steeds niet opgelost. Ik begrijp er niets van.
 
Kan een geheugenreepje zijn, die dwars ligt, indien je er meerdere gebruikt, eerst eentje proberen, en eventueel omwisselen.
 
Ook al geprobeerd. Maar dat is t niet. :(
 
Als je moederbord, geheugen, videokaart goed zijn, blijft over, voeding en de processor, als je er geen devices verder aan hebt gehangen, maar zonder processor, zou je evengoed een biospiep, of meerdere moeten horen.

Ook een andere voeding geprobeerd?
 
Ja :(
De fans e.d. draaien gewoon, maar ik krijg geen signaal.
 
Blijft er maar één mogelijke boosdoener over, toch.

Tip, haal alles uit de kast, letterlijk:) , plaats alleen het moederbord op een houten plank, met alleen de processor erin, en de luidspreker eraan, sluit de voeding erop aan, en kortsluit de 2 pinnen op het moederbord, waar de powerschitch normaal op zit even kort, nu zou je biosbeeps moeten krijgen, zo ja , bouw hem verder op, zo nee, toch de processor, indien je die er ook uit haalt, moet je ook biosbeeps krijgen.
 
Wat bedoel je met kortsluit de 2 pinnen?
 
Dat zijn de 2 pinnen, waar normaal de powerswitch aanzit, dat is een maak/verbreek toets, dus even die 2 pinnen kortsluiten, doet hetzelfde.
 
Nogmaals:confused:

Dat doet die powerknop toch ook!!!!!
Zet die er dan op, als het draadje lang genoeg is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan