Monitor geeft vreemde kleuren (afbeeldingen bijgevoegd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diemaco

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Sinds vanochtend doet mn monitor vreemd; hij heeft rare paarse/gele/anders strepende kleuren. Heb er 2 foto's van gemaakt, hoop dat t te zien is. Het gaat om een Acer AL1916.

Bij het ene plaatje start mn monitor op. Daar zie je rechts in beeld een paarse streep. Dit toont volgens mij aan dat het niet mn grafische kaart is.
Bij het andere zie je een afbeelding waar de lucht paars is, terwijl die in het origineel blauw is (goh).

Bijlagen

• IMG-20120131-00707.jpg
    IMG-20120131-00707.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 61
  • Amsterdam-20120131-00705.jpg
    Amsterdam-20120131-00705.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 67
Hallo Diemaco

Heb je al een extern beeldscherm op de laptop aangesloten gehad? Zo kun je namelijk testen of de videokaart defect is of niet. Als je op het externe beeldscherm hetzelfde beeld hebt dan is de videokaart defect. En moet je enige actie ondernemen.

Ja, heb ik gedaan, en met een andere monitor heb ik nergens last van. Monitor dus gewoon defect?

Ja, heb ik gedaan, en met een andere monitor heb ik nergens last van. Monitor dus gewoon defect?
Oke bedankt voor de terugkoppeling. Zet de vraag even op opgelost dan hebben anderen hier ook profijt van met hetzelfde probleem. Dank je wel. Groet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan