monitor glas

Status
Niet open voor verdere reacties.

buchly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2003
Hallo,
Ik ben in het bezit van een IIyama Vision Master Pro 410 beeldbuis,. Vlak voordat mijn 36 maanden garantie voorbij waren , kreeg ik een vlekje ik maakte dat schoon met monitor spray en gebruikye keukenrol om het te drogen nu zit ik met een stel verschrikkel;ijke strepen op mijn buis. Heb de importeur gebeld en deze zij dat er niets aan te doen is. Ik kreeg te tip om displex display polish te gebruiken, maar nu is het erger geworden. Weet iemand iets om de hele buis nu egaal te krijgen.
Al vast bedankt

Glas van horloges kun je wanneer er krassen zijn oppoetsen met koperpoets of dit voor een beeldbuis werkt, weet ik niet.
Mogelijk kun je een klein stukje proberen.

Waarschijnlijk heb je een antireflecrielaag verwijderd met dat schoonmaakmiddel. Ik denk dat de enige optie is om het hele scherm met een middel te poetsen dat de hele laag weghaalt, dan zou je in principe van de strepen af zijn. Maar dat moet je dan wel zeer nauwkeurig doen. Net zoals de eerste zelfbruiners voor het menselijjk lichaam, je zag altijd strepen als je het niet egaal opbracht :)

ervaring erbicom???? :P HAHAHAHA

PS: een horloge wordt ook goed schoon en helder met tandpasta!!! maar ik zou dat op je beeldscherm overigens niet proberen (hoewel... ruiktie wel lekker fris!) :cool: :D

Ik zou de garantie voorwaarden, de gebruiksaanwijzing van IIyama eens doorlezen en de eventueel daarin vermelde schoonmaak richtlijnen/tips Als je echt officiele monitor spray hebt gebruikt dan zou je misschien (ook)de fabrikant van dat spul kunnen aanklagen.
De hele beeldbuis "oppoetsen" lijkt me geen goed idee omdat het heel moeilijk is om dat egaal te doen.

Ik leef met je mee en wens je veel succes ;)

BTW Hoe heet dat middeltje dat je hebt gebruikt?

Hallo

De meeste schermen met een "opgedampte" antireflectie coating , zijn heel gevoelig voor elk reinigingsprodukt...

Zowel schurend , of .. niet agressief...

De slechte ervaring is , dat de meeste leveranciers zich er vanaf proberen te maken , ...doordat de eindgebruiker een zogenaamd verkeerd "agressief" reinigingsprodukt heeft gebruikt..etc..etc..

Probeer tegen te spartelen , want indien je de strandaard garantiebepalingen laat gelden , blijf je tot het verticale klasseren van dit scherm met die "defekten" zitten .......

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan