Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
TFT
(Thin Film Transistor)
Beelschermtechniek dat met vloeibare kristallen werkt en niet met een beeldbuis zoals in een monitor. Deze techniek wordt veelal toegepast in platte beeldschermen, draagbare computers en zakcomputers. TFT-beeldschermen bouwen het beeld sneller op dan traditionele toestellen, geven kleuren goed weer en zijn in vergelijking met kathodestraalbuisschermen (CRT) bijzonder plat.
CRT
(Cathode Ray Tube.)
(Beeldscherm.)
De adapter van een VGA-monitor stuurt signalen naar drie elektronenkanonnen die zich aan de achterzijde van de cathodebuis (CRT) bevinden. Elk kanon lanceert een stroom elektronen, één stroom voor elk van de drie primaire kleuren. De intensiteit van elke stroom wordt bepaald door de signalen van de adapter.
bron: computerwoorden.nl
Geplaatst door okeee
Het beeld op mijn monitor is 'ingedeukt', er zijn enkele strepen te zien waar het beeld gehalveerd wordt, waardoor het beeld ineengetrokken wordt.
HOe komt dit?
Geplaatst door vanzwam
Is het verticaal of horizontaal 'ingedeukt'. In het eerste geval,kan je denken aan de verticale uitgangstransisoren. In het 2° geval, kan het zijn dat de hoogspaaning niet meer in orde is. In elk geval, vrees ik voor de monitor.
Maar veranderd dit beeld dan zo, dat het tot de helft ingetrokken wordt? en als die luidspeakers weer weg zijn, gaat het beeld weer terug naar normaal?Geplaatst door Seabert
Staat er toevallig een luidspreker box in de buurt? dat kan ook wel eens je beeld veranderen
MzzL
SeaB
Geplaatst door okeee
Het is horizontaal ingetrokken. Kan de oorzaak ook aan de videokaart liggen, of ligt het echt aan de monitor?
dan moet ik dus de kast openmaken en andere kaart erin plaatsen. Geen idee hoe dat werkt allemaal. Ik kan ook gewoon andere monitor proberen?Geplaatst door vanzwam
Je kan natuurlijk een andere videokaart proberen, maar ik vrees toch dat het de monitor is.
Hoe komt dit, eigenlijk, dat het beeld zo opeens veranderd?Geplaatst door vanzwam
Dat kan je uiteraard ook doen. Is nog makkelijker.
en dit gebeurd zomaar, opeens? Zonder dat ik iets verkeerd heb gedaanGeplaatst door vanzwam
Door een defect in de monitor.
Geplaatst door hangmat
Het klinkt mischien erg simpel, maar elke crt monitor kan je toch instellen op geometrie? Ik zou ook eens een paar keer degausen.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.