Monitor instellen op 120Hz

Status
Niet open voor verdere reacties.

matman476

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2012
Berichten
13
Ik heb een Samsung Syncmaster S23A700D gekocht en zou de resolutie graag instellen op 1080p @ 120 Hz, volgens het boekje kan dit namelijk.
Ik kom echter niet verder dan 60Hz op mijn AMD Radeon HD 6570, ik heb hiervoor net de nieuwste drivers geinstalleerd, inclusief de nieuwste drivers voor mijn monitor.

Er is een DVI-D kabel met de monitor geleverd en deze heb ik aangesloten op mijn videokaart, de videokaart heeft een DVI-I ingang (allebei Dual-Link).

Weet iemand hoe ik de verversingssnelheid in kan stellen op 120Hz?
 
Oke, maar hoe zou ik 120Hz op een lagere resolutie kunnen instellen?
Zou ik het overigens wel kunnen trekken als ik de 2GB variant installeer in plaats van mijn 1GB variant?
 
Laatst bewerkt:
Resolutie (veel) lager instellen, dan kan de framerate omhoog.
 
Het aparte is dat wanneer ik de resolutie omlaag doe, en dan ook echt in het minimum, is dat hij dan nog op geen enkele resolutie hoger dan 60Hz komt?
Of is hier een trucje voor om te zorgen dat het dan wel kan?

120 Hz (bij 1080p) kun je absoluut vergeten. Spijtig genoeg trekt de videokaart dat echt niet. (http://www.techzine.nl/reviews/1018/amd-radeon-hd6570-a.html)
Zou ik het overigens wel kunnen trekken als ik de 2GB variant installeer in plaats van mijn 1GB variant (en dan GDDR5)
 
Heb je de driver van de monitor geladen? (zodat de videokaart "weet" wat eraan hangt?)
 
Ja, monitor drivers zijn door de bijgeleverde CD geinstalleerd en de videokaart (CCC) detecteert de monitor succesvol
 
Vreemd dat dan de frequentie niet gewijzigd kan worden als je een lagere resolutie kiest..... Ik heb het hier (met een LG monitor en een Nvidia kaart) even "gesimuleerd", maar zodra ik een lagere resolutie kies, kan ik meteen voor een hogere framerate kiezen... Bij 1080p zit ik ook vast op 60 Hz, maar bij één stap lager is het al 90, twee stappen lager 120
Ik gebruik wel het Nvidia instelscherm (geavenceerd) en niet dat van Windows...
 
Op de AMD website staat dit bij de specs:
AMD HD3D technology4

* Stereoscopic 3D display/glasses support
* Blu-ray 3D support
* Stereoscopic 3D gaming
* 3rd party Stereoscopic 3D middleware software support
Dan zou je toch verwachten dat het ondersteund wordt door de videokaart, via jouw link (@ ErpCity) lees ik zo ook niet dat het niet kan. Of lees ik ergens overheen op dit tijdstip.

Verder zie ik wel dat de monitor hier niet tussenstaat: http://sites.amd.com/us/recommended/Pages/hd3d-panels.aspx
Daarnaast zie ik dit op de AMD website:
HDMI 1.4a with Stereoscopic 3D Frame Packing Format, Deep Color, xvYCC wide gamut support, and high bit-rate audio
Probeer de monitor eens via HDMI aan te sluiten, helpt dat?
 
Ik kan op de een of andere manier ook geen andere oplossingen op het internet vinden en merk wel dat het vermogen van mijn huidige videokaart echt een stuk is gekelderd toen ik 1080p@60Hz aanzette, ik zal wel even op zoek gaan naar een vervanger, aangezien mn videokaart alles onderuithaalt (i7-2600 3.4GHz, 12GB DDR3 1333MHz). Maar denk je dat als ik de GDDR5 2GB variant van mijn videokaart zou installeren dat het dan al een stuk beter zou gaan? :S

Probeer de monitor eens via HDMI aan te sluiten, helpt dat?
Op HDMI kom ik op alle resoluties niet hoger dan 60Hz, ook modi is uitgeschakeld
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan