Monitor kabel stuk INTERN Kan niets vinden op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeremyroes

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
Mijn vga kabel van mijn monitor heeft een kabel breuk en kan op internet niets vinden en het is zonde om mijn monitor weg te gooien Kan iemand mij misschien helpen

:) PLease

Deze kabel bedoel ik he

stekker.jpg

Laatst bewerkt:
de kabel die je boven aan de pagina ziet die komt binnen in de monitor en dan met een vga als uitgang
zelf maken is bijna onmogenlijk

Laatst bewerkt:
Zou je eens een vergrote foto willen plaatsen? waar de kabel aan vast zit en waar hij naar toe gaat?

ik zou een oude vga kabel nemen met een multie meter het kapote vga stuk uitmeten om de kleuren te bepalen en dan de nieuwe en de kabels aan elkaar solderen lukt dat

ik zou een oude vga kabel nemen met een multie meter het kapote vga stuk uitmeten om de kleuren te bepalen en dan de nieuwe en de kabels aan elkaar solderen lukt dat

Dat is bijna onmogenlijk dat heb ik al geprobeerd hihi:o

Hallo

Of ... je besteld een nieuwe kabel bij de fabrikant van uw merkloze "mijn monitor" , of ...

Je gebruikt een recuperatiekabel en ...

Je controleerd d.m.v. een multimeter waar alle draadjes mee verbonden zijn v/d svga connector.

Niet vergeten eventuele doorverbindingen te controleren die intern svga connector zijn gemaakt.

Deze kun je dan eventueel maken in het scherm zelf (indien alle eventuele benodigde connetorpinnetjes verlengd zijn (en wat volgens mij nu niet het geval is))

Elk merk/type gebruikt voor zo ver ik weet zijn eigen specifieke kabel .

Een gewone standaard kabel inkorten zal volgens mij in dit geval niet lukken/werken.

Wat misschien wel haalbaar voor u is :

Koop een chassisdeel (dat je later deftig op het scherm achteraan kunt monteren) (db 15 female)

En verbind hiermee de kabel die v/d printplaat v/h scherm loopt.

Dan kun je wel een standaard svga verlengkabel gebruiken naar de p.c. videokaart toe.

Dit is een secuur werkje , die de nodige soldeerervaring vereist , is uiteraard ook niet in 123 gedaan.

Je dient uiteraard dan ook nog de originele connector door te meten , alsook de kabel.

peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Of ... je besteld een nieuwe kabel bij de fabrikant van uw merkloze "mijn monitor" , of ...

Je gebruikt een recuperatiekabel en ...

Je controleerd d.m.v. een multimeter waar alle draadjes mee verbonden zijn v/d svga connector.

Niet vergeten eventuele doorverbindingen te controleren die intern svga connector zijn gemaakt.

Deze kun je dan eventueel maken in het scherm zelf (indien alle eventuele benodigde connetorpinnetjes verlengd zijn (en wat volgens mij nu niet het geval is))

Elk merk/type gebruikt voor zo ver ik weet zijn eigen specifieke kabel .

Een gewone standaard kabel inkorten zal volgens mij in dit geval niet lukken/werken.

Wat misschien wel haalbaar voor u is :

Koop een chassisdeel (dat je later deftig op het scherm achteraan kunt monteren) (db 15 female)

En verbind hiermee de kabel die v/d printplaat v/h scherm loopt.

Dan kun je wel een standaard svga verlengkabel gebruiken naar de p.c. videokaart toe.

Dit is een secuur werkje , die de nodige soldeerervaring vereist , is uiteraard ook niet in 123 gedaan.

Je dient uiteraard dan ook nog de originele connector door te meten , alsook de kabel.

peter

Heel erg bedankt ik zou het mijn vader laten proberen die is daar handiger in,
maar kan ik zo'n kabel niet gewoon ergens los kopen.
MVG Jeremy

Hallo

maar kan ik zo'n kabel niet gewoon ergens los kopen.

Een kant en klare geschikt voor dit scherm ???

Vermoedelijk wel bij de fabrikant of een lokale dealer.

Jammer genoeg heb je tot nu nog steeds geen merk/typenr vermeld.

Het lijkt me een recent , of weinig gebruikt exemplaar.

Reken er echter wel op dat men fors durft doorrekenen , indien deze uberhaupt al los verkrijgbaar zijn.

Je kunt ook altijd eens zoeken op e-bay.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan