Monitor knippert na aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben1956

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Hallo,
Ik heb een CTX 17 inch TFT monitor die kuren vertoont.
Na het aanzetten knippert de monitor eerst een tijdje (ca. halve minuut) voordat deze aan blijft. Daarna geen problemen, totdat ik de volgende keer de monitor weer aanzet.
Eerst heb ik daarom bij het uitschakelen de monitor op standby gelaten. Dat hielp een tijdje, maar nu gebeurt ook dan hetzelfde en de laatste dagen ook als alles aan blijft en de monitor na een tijdje in de slaapstand weer tot leven moet komen.
Na dat geknipper van een halve minuut werkt het verder probleemloos, maar het gebeurt dus steeds vaker en ik denk dat het binnenkort einde monitor is.
Weet iemand hoe dit komt en wat er aan te doen is?
Groeten, Ben

het probleem kan ook nog komen door een kapotte video kaart.
je zou je computer eigelijk eens moeten testen met een ander beeldscerm.

Nee de videokaart is het probleem niet, een andere monitor werkt prima en de monitor met het defect vertoont het mankement ook afgekoppeld.

Hallo

Duidelijk een voedingsprobleem v/d betrokken monitor .

Controleer en vervang de defekte condensatoren in de voeding (of laat deze vervangen).

Verder werken met dit scherm zal uiteindelijk slecht leiden tot een definitief defekt toestel ...

Peter

Tja, voeding en condensatoren, dat zijn de dingen waar het dan al snel aan ligt.
Zelf vervangen is geen optie, ik zou niet weten hoe en het laten doen zou wel eens meer kunnen kosten dan het waard is en vergeleken met de huidige nieuwprijzen ook niet slim.
Ik denk dat deze richting afval gaat, tenzij er een hobbyist is die er nog wat mee wil, die kan zich dan melden.

Hallo

Lokale kennis die dit misschien voor u kan controleren , of een deftige lokale t.v. technieker ??

Het is soms slechts 1 tje die defekt is , en dit kost echt geen arm en een been hoor.

Indien je dit moet laten doen , uiteraard eerst prijsofferte vragen.

Peter

Ik heb gekozen voor een nieuwe monitor, dus de defecte mag wat mij betreft naar een hobbyist en anders naar de vuilnis. Mocht iemand interesse hebben, die mag het komen halen en dan hoor ik dat wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan