Monitor met verschillende aansluitingen,welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aricci

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar een monitor waar ik verschillende apperatuur op kan aansluiten.
Ik heb er niet zoveel verstand van dus ik dacht ik vraag het hier op de forum waar ik tot nu toe altijd antwoord heb kunnen krijgen op mijn vraagjes.

Ik wil graag een monitor kopen waar ik mijn pc,xbox360,en een decoder (voor digitaal tv) op kan aansluiten.Ik was hier en daar op internet op zoek en kwam de raarste aansluitingen tegen waarvan ik niet weet wat het is en waarvoor het diend zoals dv-i blabla.

weten jullie misschien wat voor aansluitingen ik nodig heb?en toevallig misschien een site waar ik het kan vinden? voor de xbox heb ik een hdmi aansluiting nodig volgens mij?

alvast heel erg bedankt bedankt voor jullie hulp...

PS : ik moet echt geen duur ding hebben ;)

Laatst bewerkt:
Je pc is vga of dvi,
vga is de 15-pins meestal blauwe aansluiting
dvi is de witte met veel meer pinnen.

zoals je zelf al aangeeft is je xbox 360 hdmi

je moet zelf dus even kijken wat voor aansluiting je decoder heeft, maar ik vermoed dat je niet op zoek moet naar een monitor maar naar een tv... (wel goed kijken naar de resoluties die ondersteund worden op de vga/dvi poort!)

Als ik een tv neem zou een scart aansluiting genoeg moeten zijn toch? tenminste voor de decoder en de xbox zeker...of heb ik het mis? als de tv 1 scart aansluiting heeft kan ik tog nog een splitter ofzo halen zodat ik meerdere scartkabels tegelijk kan aansluiten?

Mijn tv heeft alle aansluiting die maar mogelijk zijn, en ik vind dat er handig, alleen moet je uitkijken voor cropping en scaling, je kan beter altijd een native resolutie van het scherm draaien, dat geeft het beste plaatje.

Voorkeur: DVI/HDMI, VGA en Composide Video gaan tot FullHD 1920x1080
Als het niet anders kan: Scart, S-video, tulp, tot pal+ 1024x576

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan