Monitor no sginal, probleem in de bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucdewit

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Hallo,

Al sinds een tijd zegt mijn monitor bij het herstarten of starten van mijn pc "no signal". Wanneer ik hem dan uitdruk en opnieuw opstart, doet hij het wel. De eerst volgende keer weer niet, maar de keer erna weer wel. Om en om dus.

Nou heb ik ergens gelezen dat dit een probleem in je bios kan zijn, en dat je bios terugzetten naar de standaardwaarden vaak een oplossing is. Nu heb ik dit gedaan, en het was inderdaad een oplossing. Hierna heb ik mijn processor weer teruggezet naar de overclock waar hij voorheen op stond, en gelijk heb ik het probleem weer. Iemand enig idee wat het probleem is?

Ik heb een Asus P6T SE met een i7-920, die draait op 4.0 Ghz (orgineel 2.6 volgens mij).

Alvast bedankt,
Luc

Je hebt het al gedaan. Maar nu zetten we het BIOS-batterijtje eruit. Houd dit wel in het achterhoofd.

Reset het BIOS eens d.m.v. het knoopbatterijtje eruit te halen. LET OP: eerdere wijzingen in het BIOS zal dan verdwijnen!

asus_975x_cmos_battery.jpg

• Met bijvoorbeeld een platte schroevendraaier druk je tegen het lipje aan (Pas op voor uitschieten!). Het batterijtje zal er dan uitwippen zodat je hem kunt pakken. Wacht ongeveer 10 seconden zodat het geheugen van het BIOS leegloopt.
  • Als het batterijtje er weer word ingezet, en je gaat de computer opstarten, dan zal het BIOS met een melding komen om de instellingen te wijzigen -> (setup. Met de knop DEL kun je alles wijzigen in het BIOS) of je gaat voor de standaardwaarden -> (default), dan zal het F2zijn. Ik raad je aan om voor F2te kiezen, daarna zal hij verder gaan met opstarten.
  • Als de computer is opgestart zal de datum en tijd verkeerd staan. Deze zou je dan kunnen wijzigen doormiddel te dubbelklikken op de klok of op de tijd.

Geweldig, hij doet het weer. Zelfs met de overclock. Hartstikke bedankt!

Mooi zo! Heb je een ingebakken videokaart in het moederbord of een losse? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan