monitor of grafische kaart??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kartingfreak

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Hoi,

Ik heb al sinds een week een probleem met mn monitor!
Als ik achter mijn pc zit en ik surf, werk of speel dan springt het beeldscherm ineens zwart en geeft hij een bericht van "no signal"! Als ik mijn pc dan heropstart dan werkt hij soms wel en soms niet! De pc start op maar het scherm geeft ofwel hetzelfde bericht of hij geeft beeld!

Ik heb de pc al opengemaakt om te zien of de grafische kaart wel nog goed zit en deze zat er stevig in.
Ik heb ook al alle kabels gecontrolleerd of deze ook goed vastzitten en deze waren ook ok.
Ik heb zelf een nieuwe driver voor mijn grafisch kaart gedownload en weeral zonder resultaat.
Ik heb ook de grafische instelling lager gezet om te zien wat het geeft en valt soms nog steeds uit.
En nu ben ik een virus scan aan het uitvoeren om te zien of één of ander virus dit probleem veroorzaakt.

Als dit dan niks oplevert ga ik over tot de grote middelen en herformateer ik de pc in de hoop dat het dan weg is. Tenzij iemand weet wat ik moet doen?

Mijn pc:
Fujistu Siemens Scaleo P
Nvidia Geforce 7200 256MB
2GB Ram
Intel Pentium 4 2,8GHz

Beeldscherm:
Acer 17''

Dank bij voorbaat
Kevin

Hoi,

Heb je misschien een mogelijkheid om de monitor op een andere pc te proberen?

Modag

na de virus scan heb ik het probleem nog niet voorgehad! en hopelijk blijft het zo...toch bedankt voor de hulp. Wel raar want de virus scan heeft niks gevonden dus zal het probleem dus wel eens opduiken.

Als je pc ook nog beschikt over onboard grafische kaart (meestal is dat zo iets als een Intel 8285G graphics controller welke direct op het moederbord geplaatst is) kan je eens kijken of het probleem dan nog optreedt.
(dus grafische kaart uitschakelen of verwijderen en monitor aansluiten op VGA)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan