monitor op receiver geeft trilling, oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
net een leuke receiver aangeschaft omdat dat een beter geluid geeft dan mijn geluidskaartje.
de monitor op de receiver gezet en nu trillen de letters als ik de receiver aanzet.
eerste oplossing is natuurlijk de receiver ergens anders neerzetten, maar eigenlijk is dit de mooiste oplossing, is er een andere manier om van die trillende letters af te komen?
bijvoorbeeld een loodplaatje ertussen leggen?
als die mogelijkheid er niet is, hoever moet ik de receiver dan van de monitor af zetten?
mvg

Dag Dubber,

Een magnetisch veld kun je niet zomaar afschermen. Dat moet je echt wegleiden met een ander magnetisch veld. Een plaatje lood oid werkt helaas niet. Heb je ook last van verkleuring onder in je scherm? Dan moet je die reciever snel weghalen, anders beschadig je je monitor.

groet Arno

ja onderin kleurt het een beetje rood
ik zal de receiver gelijk weer verplaatsen
maar hoever moet ie er nu vandaan blijven dan? naast de monito staat de printer en de scanner zou die daar wel onder kunnen of met ie echt een meter uit de buurt ofzo?

Hij hoeft niet zo heel ver hoor, ernaast moet al goed zijn denk ik. Als je geen zichtbare gebreken meer ziet, dan is het goed. Met niet-afgeschermde speakers moet je beter oppassen. Als je nog steeds last hebt van wat trillingen, kun je de functie "DEGAUSS" op je monitor gebruiken. Dit demagnetiseert de beeldbuis. Niet schrikken als je op die knop drukt, wat je ziet is normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan