Monitor probleem met XFX GeForce 5200 PCI 128MB ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomtector

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Hallo,
Ik heb (inmiddels al lang geleden) een nieuwe 3D kaart aangeschaft. om precies te zijn de:
XFX Nvidia GeForce 5200 FX 128MB PCI aansluiting, de reden hiervan is dat ik op mijn Asrock M266A 3.0 moederbord geen goede AGP aansluiting hebt en dus maar een 3D kaartje heb gekocht met pci aansluiting;
maar ok goed hier het (rare ?) probleem.

Ik doe mijn 3D kaart in me pc, er is nieuwe hardware gevonden, ik installeer de drivers op de bijgeleverde cd's, maar hij doet het vervolgens niet :(
Ik pc opnieuw opstarten, als ik dan in DOS ben om op te starten heb ik geen beeld, pas als ik in Windows ben krijg ik beeld (als mijn monitor op de standaard moederbord aansluiting zit) en vervolgens werkt de kaart niet;
dus ik sluit af en sluit de kabel van de monitor aan op mijn 3D kaart, heb ik of wel of geen beeld in DOS en als ik in Windows komt heb ik al helemaal geen beeld :evil:
maar als ik dan de kabel van de monitor weer snel aansluit op de standaard moederbord aansluiting heb ik gewoon weer beeld ....
WIE WEET WAT IK VERKEERD DOET OF WAT ER VERKEERD IS ?

Wat ik denk is dat de standaard videokaart op mijn moederbord als primary in staat gesteld, maar hoe kan ik dat veranderen ?? heb wel iets gehoord van met een jumper, maar in de BIOS kan ik alleen kiezen voor PCI/Int. VGA of Int VGA :mad:

mischien nuttig:

Intel Pentium 4 2.60Ghz
768 MB RAM (pc 2100 - 2700)
100GB HD (80GB + 20GB) 7200RPM
een voeding van 300 watt en 2de voeding voor de verlichting en koeling van 230watt
een LG Studioworks 5D beeldscherm
etc, etc

In je bios instellen

Onder Advanced Chipset Setup

AGP Mode
The default is 4X. You may also choose 1X or 2X for older version of
VGA cards. (vga)

Onder PCI Plug And Play

Primary Graphics Adapter
Select AGP or PCI as the primary graphics adapter. (pci)

Geplaatst door BANDIT123
In je bios instellen

Onder Advanced Chipset Setup

AGP Mode
The default is 4X. You may also choose 1X or 2X for older version of
VGA cards. (vga)

Onder PCI Plug And Play

Primary Graphics Adapter
Select AGP or PCI as the primary graphics adapter. (pci)

:( dat staat nergens helaas.... alleen die Primary Graphics Adapter maar daar heb je de optie int. VGA of PCI/Int. VGA

Geplaatst door tomtector

:( dat staat nergens helaas.... alleen die Primary Graphics Adapter maar daar heb je de optie int. VGA of PCI/Int. VGA

op PCI zetten dan zou het goed moeten gaan

nee dat werkte niet,
maar ik heb nu een nieuw moederbord, alles staat nu op eens wel goed dus dit topic kan gesloten worden, bedankt voor alle reactie's!:thumb: :love: lol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan