Monitor probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
hallo,

Ik heb een hele oude computer op mijn kamer (p1, 133mhz) hier zit een een nog oudere 15 inch monitor aan. Maar na hem te hebben geformateerd heb past mijn beeld niet meer op de monitor. Ik kan de breedte van het beeld niet aanpassen op de monitor en er zit ook geen programma op mijn computer waarmee ik het beeld kan aanpassen. Hoe kan ik dit oplossen en bestaat er misschien een programma waarmee ik het beeld kan aanpassen??

Groeten Luke

Heb je de drivers van je videokaart geïnstalleerd??
Welke videokaart ziet er in de PC???

volgens mijn computer: S3 Virge PCI (325)

Het probleem is dat ik geen drivers heb, ik heb gezocht in de handleiding van mijn computer en daar stond in dat het merk van de videokaart S3 was en toen heb ik een driver geinstaleerd. Maar andere drivers voor deze kaart kom ik ook niet vinden?!?

ik heb even gekeken (computer opengemaakt) en op de Videokaart staat:

"Diamond Stealth 3d 2000"

Er staat ook Virge op maar diamond komt me al wat bekender voor.

Ik ga ook even zoeken naar een goede driver voor deze kaart, maar als iemand anders hem ook vind hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

Luke

ik dacht even dat mijn probleem opgelost was, maar.........nu ik de goede driver heb geinstalleerd is mijn probleem er nog steeds: Het beeld past niet volledig op mijn monitor!!
Wie heeft er een andere oplossing??

Groeten Luke

een monitor moet toch knoppies hebben om 't beeld "in te krimpen" ???

ja klopt, maar deze heeft alleen knopjes voor de knopjes voor de breedte en contrast instellingen. Hoe ik ook draai aan die knoppen, het past niet mooi in het scherm!!

Geplaatst door gast0225
een monitor moet toch knoppies hebben om 't beeld "in te krimpen" ???

Ja dat klopt, maar door een verkeerde frequentie instelling kan het zo zijn dat je het beeld niet passend krijgt op de monitor (ligt trouwens wel vaak aan de beperkingen, lees goedkope, van de monitor), het merk MAG is een mooi voorbeeld hiervan, eigenlijk alleen in te stellen door de frequentie van de kaart aan te passen.

@Lukev3, het is misschien ook wel handig om te kijken of er een driver beschikbaar is specifiek voor jouw monitor.

ja daar zat ik ook aan te denken maar het probleem is dat ik niet weet van welk merk deze monitor is. Ik heb wel een boekje gevonden van deze monitor maar daar staat geen merk in!?! Alleen in hele kleine lettertjes dat ie wel wat te maken heeft met IBM. Maarja ide hebben een heleboel monitoren! WAT NU??

Groeten Luke

Geef alles maar wat je kunt vinden aan nummertjes en dergelijke op de monitor, zullen we eens kijken of er iets te vinden is.

sorry dat het zo lang duurde, ik had even niet de mogelijkheid om te antwoorden.

Ik heb even gekeken wat ik kon vinden op de monitor en in de "handleiding":

Beschrijving:High resolution multiscan vga colour monitor
Datum: November 1996 AMP JD144
IBM PS/2 VGA, 48KHz

industry graphic standards such as the:
IBM PS/2 SVGA
IBM 8514/A

Dit is alles wat ik kan vinden van deze monitor, ik hoop dat je me verder kan helpen.

Alvast bedankt, Luke

In its original version, 8514/A relies on interlacing, a technique that makes it possible to provide resolution at low cost. Interlacing, however, carries a performance penalty, so many manufacturers produce noninterlaced 8514/A clones.

Zoals ik al vermoedde, een 'low budget' exemplaar.
Maar ik zoek even verder.

heel erg bedankt maestro12!!

Ik ga even aan de gang met deze driver.

Luke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan