Monitor problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavenlyangel

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Berichten
41
Sinds gisteren heb ik problemen met mijn computer. Bij het opstarten was bij de BIOS (zo heet dat volgens mij) allemaal strepen te zien. Nadat dat is gelopen, schakelt de monitor zichzelf op standby. Na ongeveer 30/45 min schakelt hij zichzelf in, en staat hij gewoon op bureaublad, maar in zeer slechte kleurstelling en formaat. Ook al wijzig dit in het goede scherm dan nog doet hij het niet.

Ik heb een nieuwe driver geinstalleerd maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Is dan echt de grafische kaart kapot of kan er ook nog een andere oplossing zijn?

Heb hem al schoongemaakt van binnen, stekkers zitten allemaal goed vast. Ik heb windows xp en een grafische kaart van Nvidea

Alvast bedankt!!
 
Ik zou eerst 2 dingen proberen:

1.) weet je zeker dat je de goede drivers hebt? Installeer de oorspronkelijke, originele drivers van je videokaart. Blijft het probleem bestaan?
2.) probeer het eerst eens even op een andere monitor (misschien is die kapot, en niet de videokaar), geeft dat nog steeds hetzelfde probleem?
 
wat ik nog vergeten ben erbij te zeggen is dat hij op de screensaver aangeeft dat hij geen compatibele Direct 3D apparaten kan vinden en als hij dan aanstaat dat het beeldscherm stuurprogramma nv4_clisp is mis mee is.

Maar ik dacht dus dat dat door de driver kwam, maar die heb ik nieuw geinstalleerd..:confused:
 
Die melding heeft inderdaad met de driver te maken. Maar je geeft niet aan welke kaart je exact hebt en welke driver je hebt gedownload. Zo is het een beetje koffiedik kijken.

Kan je aangeven of er in apparaatbeheer een vraag of uitroepteken staat?
 
Er staat bij apparaatbeheer geen vraagteken of uitroepteken. De kaart is een Nvidia GeForce 6800 LE. De nieuwe driver heb ik op de site van Nvidia gedownload, degene compatibel met de kaart
 
Ook netjes eerst de oude driver verwijdert en daarna de nieuwe geinstalleerd?
 
nee, er stond op de site van Nvidia dat dat niet nodig is. Maakt het ook uit waar de nieuwe driver is geinstalleerd?
 
Nee, dat gaat vanzelf.

En een andere monitor testen? Dat ook al geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan