Monitor springt niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

poortvliet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een Compaq Professional Workstation AP400. Ik had daarin een PCI vga kaart van 2 mb. Dit was te weinig. Daarna heb ik een AGP van 8 mb er in gedaan en sindsdien als ik hem aanzet, krijg ik geen beeld meer. De monitor blijft op standby staan. Ook heb ik een andere monitor eraan gedaan, maar die blijft ook standby. De SCSI hd geeft 1 seconde een groen lampje en daarna doet ie niks meer, en je hoort hem ook niet meer. Ik heb het ook geprobeert om de SCSI af te koppelen en een IDE eraan te hangen maar die houdt er ook na 5 seconden ratelen mee op. Als ik mijn PCI 2 MB er weer in doe,(en de AGP eruit) krijg ik ook geen beeld. Monitor blijft op standby staan.

Start op in de veilige modus (F8) en installeer de juiste videodriver of de oude voor de 2 Mb kaart.

Ps. hij hoort op te starten in VGA maar dit werkt niet altijd (heb het zelf meegemaakt).

Laatst bewerkt:
Doet hij niet. Want als ik hem aanzet, doet de HD ook niks. Dus hij staat wel aan, de voeding, maar voor de rest doet ie echt niks. Kan dus ook niet op f8 drukken.

dit kon ik uit je vraag niet opmaken.
Hij staat dus in een soort ,,standby'' stand.
En met je oude videokaart erin reset knop gebruiken lukt ook niet?

Inderdaad hij staat in een soort standby stand. Er brand een lampje op het moederbord. En voor de rest doet ie eigenlijk niks. Oude videokaart en nieuwe doen het allebei niet. Met de PCI in andere sloten werkt ook niet. Ik heb nog een andere pci kaart erbij gepakt, doet ie het ook niet bij. Kan ook niet booten met diskettes, want die grijpt hij niet.

Ik neem aan dat je hem al een keer stroomloos (dood) gemaakt hebt.

Heb hetzelfde meegemaakt met de pc v/d buurman maar die deed het wel i/d veilige modus.
De F8 knop meteen in drukken (los/vast) na dat de spanning erop gaat.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem inderdaad stroomloos gemaakt. En ik heb hem nu net eens zonder toetsenbord en muis aangezet, dus alleen spanning en monitor. Ook dan geeft die geen geluid dat er niks is aangekoppeld van muis/toetsenbord. Als ik ze wel heb aangekoppeld, doet de toetsenbord geen lichtjes geven van de numlock bijv. Ik denk dat de computer overleden is....

Het lijkt erop maar volgens mij niet.
Dus nog niet weggooien !

Iemand anders nog suggesties ?

idd, ik denk ook dat hij nog niet 'dood' is. ik heb een gelijkaardig probleem voorgehad: ik installeerde een netwerkkaart (pci) en heb daarbij waarschijnljik perongeluk tegen de grafische kaart gestoten. gevolg: negen korte beeps als ik hem opzette en voor de rest hetzelfde als je beschrijft. ben je zeker dat de kaart er diep genoeg in zit?

Ja, de videokaart (PCI) zit er helemaal in gestopt. Modem intern pci heb ik er ondertussen uitgehaald. Dus hij zou het gewoon normaal moeten doen.

AGP klopte, die sloot niet helemaal goed aan. Maar die heb ik er nu uitgehaald en de AGP poort wordt niet meer gebruikt. Dus hij zou het gewoon moeten doen met de PCI VGA kaart. Nou ja, zou....

heb je als je probeert op te starten al van die beeps gehoord? zo ja, hoeveel en welk merk van bios heb je? dan kun je nagaan wat er aan de hand is. in het slechtste geval is je bios kapot

Ik hoor geen beeps bij het opstarten.

Kan het misschien ook aan de batterij van de bios liggen dat die leeg is of zo?

ik denk het niet want dan zou hij toch nog normaal moeten opstarten volgens mij.

mvg,
brecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan