Monitor start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Monitor: CTX PR 960 F
MB: Asus P4B
grafische kaart: Asus V8200T5 DeLuxe
CPU: Pentium4 1,5 Ghz
Geheugen: 512 MB SDRAM

Dit systeem van mijn vriendin was een kleine twee jaar geleden ongeveer het beste wat er te krijgen was, maar het heeft altijd kuren gehad.
De kuur die maar niet opgelost kan worden is met het opstarten en de monitor: de monitor vertoont bij het opstarten een (prachtige) show van patronen van gekleurde lijnen en rechthoeken, maar daar blijft het bij.
De monitor en de grafische kaart zijn al een keer vervangen, het BIOS is ge-update, maar het probleem blijft.
Eigenlijk zou de pc terug naar Mycom moeten, maar hij staat in Frankrijk en dat doe je dus niet zomaar.
Heeft iemand nog een suggestie?? PLEASE!!!

Hoi,

Weet niet veel te verzinnen maar mischien kun je de laaste drivers van de grafische kaart en van de monitor eens installeren.

Geen defecte kabel tussen mon. en kaart?

Suc6.

Staan er geen apparaten dichtbij die erg magnetisch zijn? (BV boxen) Daar zijn monitoren zeer gevoelig voor.

Funzip, de kabel hoort bij de monitor (zit vast), tweemaal een kapotte kabel zal wel niet...
De nieuwste driver wordt nu gedownload.
Tanja, er staan inderdaad luidsprekertjes (5) naast de monitor. Oei, daar een andere plek voor verzinnen, dat kost even tijd.
Bedankt voor de reacties!

Pasja, bedankt voor de reactie maar met die Duitse link kan ik niet veel (niets).

Het probleem is niet opgelost maar naar de achtergrond verschoven doordat de pc vrijwel niet meer uit gaat. Hij staat aan of stand-by (wat voorheen ook maar niet goed ging...).

Kan het misschien zijn dat de monitor onbeschermd in de zon staat, wanneer hij niet in gebruik is?

Zit de monitorkabel direct op de computer of zit er nog een switch tussen?

Direkt.

Ik heb eigenlijk de indruk dat het met de temperatuur te maken heeft. Als ie koud is heeft ie het probleem, als je hem dan even laat staan met z'n balken en strepen warmt ie op. Een herstart gaat dan goed.
Zou dat kunnen?

Laatst bewerkt:
Zou kunnen, maar is wel zeer merkwaardig, want ik neem toch aan dat je de monitor niet in de ijskast hebt staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan