Monitor uit bij wisselen gebruiker ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janaktie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Hoi,

Windows XP (prof), 3 gebruikers.

Bij het wisselen van gebruiker, na intoetsen van wachtwoord bij andere gebruiker en enter, gaat de monitor, spontaan op stand - by.

Je kunt hem aandrukken, maar het scherm blijft zwart. Op gevoel moet je dan manoeuvreren om de machine af te sluiten, waarna deze opnieuw opstart en een gebruiker kan inloggen.

Met andere woorden, je kunt niet tussen gebruikers wisselen, zonder de PC opnieuw op te starten ???

Wie weet wat ??

Jan

Heeft hij dit altijd gedaan , of is het later begonnen.

Wat voor monitor is het .

groetjes speedtouch

Misschien dat bij die gebruiker met het probleem, de herz van de monitor daar te hoog staat ingesteld.

Het is inderdaad een uitgangspunt om de frequentie eerst wat lager te zetten , controleer tevens of de kabel goed vast zit.

groetjes speedtouch

Het probleem is recentelijk (ongeveer drie weken geleden) ontstaan. Voorheen nooit geen problemen gehad, kon zonder problemen schakelen tussen de drie gebruikers.

Denk dat het foutje toch ergens in Windows zit, ontstaan, na een installatie van iets of zo ??

Kan alleen niet achterhalen wanneer en bij welke installatie dit precies heeft plaatsgevonden.
Terugzetten in een eerdere status (systeemherstel)helpt niet.

Hoor graag

Jan

Je kan eens kijken of er conflicten zijn.

Ga naar configuratie > beeldscherm > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > adaptor.

Kijk ff bij bronnen of hier conflicten zijn , je kan ook proberen of je de stuurprogamma's kan bijwerken.

Het probleem is mij niet bekend , dus ik ben heel nieuwschierig naar de oplossing. :rolleyes:

groetjes speedtouch

Gekeken, maar er zijn geen conflicten.
De laatste stuurprogramma's zijn ook geinstalleerd.

Ik denk niet dat het een monitorprobleem is, maar dat binnen XP ergens een dll-letje of zo is verdwenen of beschadigd.

Tenslotte heeft "hij" het altijd gedaan en plots niet meer ??

Jan

Ben bij gebruikersaccounts geweest (vorige week nog) en heb het gebruikersprofiel veranderd van gebruiker met beperkte rechten naar beheerder. Tevens het password veranderd, maar geen effect !!!

De zaak weer teruggedraaid naar gebruiker met beperkte rechten met nieuw wachtwoord, geen effect !!

Snap er niets van. Windows geeft ook geen foutmelding.
Als ik overschakel tussen de gebruikers, gaat gewoon de monitor uit, maar hij schakelt wel over naar de gekozen gebruiker. Alleen met een zwart scherm (op stand-by) schiet dit niet op

Jan

Kijk eens bij systeembeheer > logboeken > systeem

Als het goed is moet hier de foutmelding worden weergegeven.

groetjes speedtouch

Mogelijk dat inderdaad hier de fout staat aangegeven. Alleen weet ik niet wat ermee te doen.
Dit staat er:

Bij Systeem staat bij een fout melding dit:

De TrueVector Basic Logging Client-service is afhankelijk van de TrueVector Internet Monitor-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
De service is al gestart.

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
ohci1394

Bij Toepassing staat een foutmelding:

Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (1) in bron (True Vector Service) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: .

0000: 4f 70 65 6e 50 72 6f 63 OpenProc
0008: 65 73 73 45 72 72 6f 72 essError
0010: 20 35 3a 20 6f 6e 20 70 5: on p
0018: 72 6f 63 65 73 73 20 49 rocess I
0020: 44 20 37 39 36 2c 20 6e D 796, n
0028: 61 6d 65 64 20 00 amed .

Waarschijnlijk toch een dll ???

Zie wel dezelfde melding als bij mij staan nl.:

* The description for Event ID ( 1 ) in Source ( True Vector Engine ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: .

Naar blijkt heeft dit met een probleem in Zone Alarm te maken.
Ik vraag me af,of we dan wel goed zitten. Zone Alarm staat er al heel lang op bij mij en heb nog nooit problemen gehad. Althans niet zoals ik hem boven beschrijf.

Zitten we in de verkeerde hoek ?

Jan

Heb iets gevonden. Blijkt toch een ZA probleem te zijn.
Kijk maar:

Using the "Switch User" capability of XP seems to have the same effect on ZA. Using "Switch User" from a logged in account causes multiple System Event log entries of this type to occur:

"The description for Event ID ( 1 ) in Source ( True Vector Engine ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: ."

In other words; once you "log into" an XP account and ZA starts, you must log out of that account, before logging into another account, to keep ZA from crashing!

Of course, I have ZA running in the System Tray when this happens. I need to test if this still holds true when ZA is **not** running in the System Tray.

Ik ga hier eens mee aan de slag. Laat het je zsm weten.

Jan

PS:

Bedankt voor op het mogelijke goede spoor zetten !!

Groetjes,
Jan

Die zelfde melding heb ik ook gezien , jammer dat hij de link er niet bij zet want hij heeft hem volgens zijn 2e antwoord wel gevonden in het zelfde forum.

bij microsoft support heb ik ook niets gevonden, dit is tot nu toe de enigste link.

Het natuurlijk mogenlijk dat zone alarm de boosdoender is na bvb een update , je kan het proberen om hem te verwijderen en dan ff kijken wat er gebeurt.

groetjes speedtouch

Ja inderdaad,

Nogmaals bedankt voor het "richting` geven.
Probeer e.e.a. morgen even uit.

Nu ga ik plat, moet morgen weer om 6 uur op !!!!!

Tot horens,

Groetjes,
Jan en welterusten !

Geniet van de nachtrust.

Ik begin pas om 12.30 morgen, tenzij ze nu bellen voor een storing [ ik hoop van niet ]

groetjes speedtouch

Hier issie weer !

Nou, Ik kan schakelen tussen de gebruikers, maar dit ligt niet aan een verandering in Zone Alarm, of door Zone Alarm te verwijderen of zo.....! Wel e.e.a. uitgeprobeerd, zoals uit systemtray gehaald enz. maar dit had geen effect.

Direct schakelen is nog steeds niet mogelijk. Dus: afmelden,... popup verschijnt,... kies dan niet voor andere gebruiker, maar voor afmelden.
Nu kan de andere gebruiker zich aanmelden.

Of dit er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar nu ben ik bij gebruiker 2 plots de taakbalk kwijt.
Weet iemand hoe ik deze terug kan krijgen ??
Zo blijf je aan de gang. Van het ene probleem in de andere !!!!

Hoor wel

Groetjes,
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan