Monitor valt uit bij login scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiezelsteentje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
Hallo,

ik heb op een pc (met XP home) 2 schermen aangelsoten. Bijde schermen hebben een VGA kabel, 1 scherm is direct op de pc aangelsoten, de andere met een Dvi > vga connector. Als ik de pc opstart zie ik op bijde schermen het bootscreen van Windows, maar zodra het login scherm verschijnt valt een van bijde schermen uit. Ik heb de kabels al omgedraaid en de kabel die in de Dvi > vga connector zit is iedere keer het scherm dat uitvalt.

Scherm type 1: Philips 32PF8946/12
Scherm type 2: Compaq FP5315

Ik kon overigens wel met bijde schermen werken toen ik de Ubuntu boot-cd in de pc deed, dus het videokaart kan het wel aan.

Kan je wel in de veilige modus beide schermen gebruiken? Staat de resolutie niet te hoog voor de beeldschermen (zodat je vid. kaart het niet meer aankan?) Wat voor videokaart heb je(merk+type) ?

Ik denk ook dat het iets met een te hoge resolutie of refreshrate te maken heeft.
Zou via de veilige modus even de resoluties zo laag mogelijk zetten en evt. refreshrate op 60Hz zetten.
Vervolgens normaal opstarten en stap voor stap de resolutiess verhogen.

Groeten Marcel

Ik probeer het maar het lukt me niet om het menu naar voren te krijgen waar ik voor veilige modus kan kiezen. Het lijkt alsof ik steeds te laat op f8 druk.

gewoon ingedrukt houden gelijk nadat je de aan/uit knop hebt ingedrukt

Misschien heb je een USB toetsenbord en heb je niet in het BIOS aangegeven dattie deze moet herkennen voordat het OS is opgestart.
(USB legacy support ofzoiets)
Anders gewoon doen wat AndreazZz zei.
Of achterelkaar F8 in blijven drukken.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan