Monitor valt uit tijdens het spelen van games.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Empulse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2006
Gisteren wilde ik een computerspel op mijn PC spelen en ervoer voor het eerst een probleem.

Namelijk: zodra een spel, in dit geval Rome Total War, opgestart heb en het startmenu van het spel komt in beeld, dan gebeurt het volgende:

Het scherm wordt zwart, vervolgens komt er een plaatje op het scherm, waarop de behuizing van een computer te zien zijn en een beeldscherm met een kruis door de verbinding van bekabeling tussen het scherm en de behuizing.

Alle kabels zijn gewoon aangesloten, heb de drivers al opnieuw geinstalleerd; hetgeen geen resultaat opgeleverd heeft. Als ik het spel daadwerkelijk wil starten zie je het laadbalkje, daarna wordt het beeld zwart, daarna weer even het laadbalkje en daarna weer een zwart beeld.

Verder kreeg ik een ander plaatje te zien, waarom twee monitors staan, de linker met een rood kruis, de rechter met het opschrift: 1280, 60 Hz.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn (verder functioneert de PC naar behoren) --> andere games geven hetzelfde probleem.

Welke informatie is nog meer noodzakelijk?

Bij voorbaat dank!

Edit: Als ik in instelling de kleuren wil veranderen van 32-bits naar 16-bits, dan komen er allemaal vreemde strepen op het scherm, zoals bij een kapotte videokaart.

Probeer je monitor eens op een andere pc, en een andere monitor op jou pc.

Ik denk dat het eerder aan je videokaart ligt, word die niet te warm?

heb je toevallig een videokaart waar je twee monitoren op aan kunt sluiten??

Zojuist een andere monitor geprobeerd, hetgeen tot hetzelfde resultaat leidde. Deze oudere monitor weergaf het bericht dat het energiebesparingssysteem aangezet was (nadat ik het spel opgestart had).

Verder heb ik geen videokaart waarop twee monitors aangesloten kunnen worden, het gaat nl. om een oudere kaart: Ati Radeon 9800 XT

Empulse zei:
Zojuist een andere monitor geprobeerd, hetgeen tot hetzelfde resultaat leidde. Deze oudere monitor weergaf het bericht dat het energiebesparingssysteem aangezet was (nadat ik het spel opgestart had).

Als het niet aan de monitor ligt zou ik het bij de videokaart zoeken.

Maak de koeling op je videokaart eens schoon. Probeer als het nog niet is opgelost andere drivers voor je videokaart.

Ik heb de videokaart zojuist bekeken, de fan werkt gewoon, maar de achterkant van de videokaart wordt erg warm... zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Heb je het koelblok achter de fan even stofvrij gemaakt?

Hitte kan de meest rare verschijnselen geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan