Monitor 'valt uit'

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
beste forummers, onze zoon heeft een pc gekregen, maar snids kort valt de monitor gewoon uit.
Systeem bestaat uit de volgende componenten:
AMD Athlon II X2 260
Asrock N68 GS3 UCC met Nvidia 630 chipset
1x 4 GB Ram
7600 GS videokaart
Spire ATXvoeding 600W.
OS=WinXPsp3 32bit

Als ik het scherm aansluit op mijn pc blijft deze het gewoon doen, sluit ik mijn scherm aan op zijn pc blijft ie het ook gewoon doen .
Sluit ik zijn scherm vervolgens weer aan op zijn eigen pc, doet ie het even en daarna kapt 'ie dr gewoon weer mee.
Het maakt overigens niets uit of ik het scherm op de 7600 aansluit, of de onboard,

Waarom doet zijn TFTscherm het maar even op de pc, terwijl mijn TFTscherm op zijn pc het gewoon blijft doen?

ja, monitor staat op nooit uit ...(alleen screensaver)
Het vreemde is dat zijn monitor het verder perfect doet op mijn pc, en mijn monitor het goed doet op zijn pc ...

:( Vermoed ik dat screensaver vals is ?? of ?:( probeer maar eerst screensaver uitschakelen en dan zien ..als maar in orde zo komt, ... moet je dus die screensaver weggooien ..:(

P.S. ALS maar dit geen standaard screensaver is, ...is het dan wel voor jouw OS geschikt ?? en/of is het compatibel met jouw windows ?

Laatst bewerkt:
Er staat alleen Windows op, geen andere geinstalleerde screensavers, en op de andere aansluiting (onboard) doet ie precies hetzelfde.. uitvallen met zijn monitor, maar doorgaan met mijn monitor ..

De oplossing is simpel: je gaat zijn monitor gebruiken en je zoon jouw monitor!

Dat is een oplossing aandragen wat het probleem niet verhelpt ...
Waaorm doet zijn monitor het niet voor langere tijd meer, aangesloten op zijn pc, kan dit evt nog met de voeding te maken hebben?

De stroomkabel zit gewoon aan de monitor vast ..
Ik bedoelde eigenlijk de voeding van de pc, maar ik ga 1 en ander vanavond/morgen nog uitproberen

Opgelost!!
Op 1 of ander manier scheen de de pc te gaan switchen (tussen onboard en losse kaart) van VGAaansluiting icm met de monitor van onze zoon..
De grafische kaart eruit gehaald en nu doet ie het (tot nu toe) probleemloos.

Beste Whittey.

Het beste is dan ook om als je je externe video kaart gaat gebruiken de onboard in je bios even uit te zetten zodat hij niet meer kan switchen tussen beide.
Hoop dat het je lukt

Suc6

Hoi foxxxie, het was al opgelost hoor! en de onboard was uitgeschakeld in het BIOS, ksnap alleen niet waarom dat ie dan alsnog switchte tussen beide ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan