Monitor vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0206

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik wil deze monitor kopen: http://nl.hardware.info/productinfo/122252/aoc-e2343f2#tab:specificaties. Als jullie zo naar de specificaties en testresultaten kijken, lijkt het jullie dan een goede monitor? Ik moet ermee kunnen gamen en films kijken en normale dingen zoals office. Eigenlijk alles wel dus. Of hebben jullie andere betere. Een eis is dan wel dat het 2 hdmi poorten heeft omdat:

Ik wil er namelijk mijn ps3 en pc op aan sluiten via een HDMI kabel. (Weet iemand een manier om van het ene naar het andere scherm te gaan?)

En als jullie naar deze site gaan: http://www.aoc-europe.com/no_cache/e...h=1&showUid=37 zien jullie links onderin een plaatje met alle aansluitingen. Op het plaatje is geloof ik de tweede van rechts een koptelefoon. Kan ik daar dan mijn speakers op aansluiten?
De HDMI kabel geeft dus video en geluid aan het scherm. Het scherm gebruikt het beeld en geeft het geluid automatisch door aan de speakers via de 3,5 mm jack aansluiting.

Dus de 3 vragen zijn:

1. Is deze monitor goed genoeg op weten jullie een betere? (niet al te duur)
2. Is er een manier om van het ene scherm naar het andere te gaan, met bijvoorbeeld ingebouwde knoppen op de monitor?
3. Kan ik het geluid doorgeven aan de speakers op de boven genoemde manier?

Alvast heel erg bedankt!!!

1. Wat is niet te duur?
2. Jij bedoelt denk ik, dat je 2 schermen op 1 pc aansluit, en dan beide schermen apart kan gebruiken? Ja, dit kan. In Windows7 kan je ze naast elkaar instellen. Met bijv. Ultramon kan je een taakbalk in het 2e scherm krijgen.
3. De link werkt niet. Maar, jou theorie zou moeten kloppen ja. Geluid door naar het scherm, en dan in het scherm speakers op de 3.5mm jack aansluiten. Alleen, verwacht niet het beste kwaliteit eruit, ik denk dat je een betere kwaliteit uit de speakers krijgt als je ze direct op je PC aansluit.

Wat betreft punt 2 kun je als er twee hdmi aansluitingen zijn daar over het algemeen tussen schakelen.
dus met een druk op de knop van pc naar ps3.
Of dat voor deze monitor geldt, kun je controleren door de handleiding van de site te downloaden.
Voor het overige verwijs ik naar de eerdere post van probleempjes.
Mvg Leo

Laatst bewerkt:
1. Wat is niet te duur?
2. Jij bedoelt denk ik, dat je 2 schermen op 1 pc aansluit, en dan beide schermen apart kan gebruiken? Ja, dit kan. In Windows7 kan je ze naast elkaar instellen. Met bijv. Ultramon kan je een taakbalk in het 2e scherm krijgen.
3. De link werkt niet. Maar, jou theorie zou moeten kloppen ja. Geluid door naar het scherm, en dan in het scherm speakers op de 3.5mm jack aansluiten. Alleen, verwacht niet het beste kwaliteit eruit, ik denk dat je een betere kwaliteit uit de speakers krijgt als je ze direct op je PC aansluit.

1. de prijs is tot en met € 300
2. Nee ik bedoel dat ik 2 apparaten (namelijk de ps3 en pc) op 1 monitor aansluit. Dus er gaan 2 HDMI kabels naar de monitor toe.
3. Hier heb je de goede link: http://www.aoc-europe.com/no_cache/en/monitors.html?useCacheHash=1&showUid=37 (plaatje linksonder). Maar jouw antwoord klinkt al goed genoeg, maar houd je hierbij ook rekening dat de HDMI digitaal geeft en de 3,5 output analoog geeft? Dat had ik geloof ik ergens gelezen, ik weet niet op dat klopt..

1. de prijs is tot en met € 300
2. Nee ik bedoel dat ik 2 apparaten (namelijk de ps3 en pc) op 1 monitor aansluit. Dus er gaan 2 HDMI kabels naar de monitor toe.
3. Hier heb je de goede link: http://www.aoc-europe.com/no_cache/en/monitors.html?useCacheHash=1&showUid=37 (plaatje linksonder). Maar jouw antwoord klinkt al goed genoeg, maar houd je hierbij ook rekening dat de HDMI digitaal geeft en de 3,5 output analoog geeft? Dat had ik geloof ik ergens gelezen, ik weet niet op dat klopt..

Ja, HDMI is digitaal en de 3.5mm is analoog. Maar dat maakt verder niets uit.
Je kunt prima je playstation en PC op het scherm aansluiten, alleen ben je dan voor je pc natuurlijk wel een andere kabel nodig. (1 connector DVI, die in je PC komt)

Ik zou het geluid via je pc doen want dan is de kwaliteit vaak beter.

Voor de beste monitor zou ik gewoon even door zoeken en jezelf de vragen stellen:
krijg ik wat ik wil? welk merk? en voor welke prijs? en dan gaan vergelijken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier heb je een paar mooie schermen. Heb zo snel even niet gekeken welke 2x HDMI heeft, maar zoek er een paar uit, en post ze hier, keuren wij ze wel goed of af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan