Monitor wil niet overschakelen naar hogere verniewingsfrequentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Volgens Windows kan mijn monitor tot een vernieuwingsfrequentie van 85hz aan. Ik heb een beetje genoeg van die 60hz, het doet zeer aan mijn ogen.
Maar als ik overschakel naar iets hogers, zeg maar, 70hz, wordt het scherm volledig zwart, waarna die na een tijdje weer normaal wordt, maar de vernieuwingsfrequentie staat dan weer op 60hz (waarschijnlijk is er dan zo'n dialoogje over of ik die modus wil behouden).
Hoe kan ik dit fixen?

Ik weet het niet, ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd.
Er staat in de driver setup wel iets over de refresh rate, en die staat daar op 60hz. Maar ik ben bang dat ik straks niks meer kan zien op het scherm, dan weet ik niet wat ik moet doen enzo :(

edit: Ik heb het even geprobeerd, lukt niet, ik krijg een zwart scherm, na 15 seconden hersteld het scherm zich weer...

Laatst bewerkt:
Als je de beeldschermdriver voor je monitor ook hebt geïnstalleerd en de juiste driver voor je videokaart dan krijg je automatisch de ondersteunde vernieuwingsfrequenties te zien bij de beeldschermeigenschappen.

Als je geen hogere refresh rate kan kiezen (en de drivers goed zijn) betekent dat dat je voor deze resolutie al de hoogste refresh rate hebt. Misschien dat je op een lagere resolutie nog wel omhoog kan. Het beste kun je hiervoor kijken bij beeldschermeigenschappen > instellingen tabblad > Geavanceerd > Adapter > Alle modi weergeven. Daar krijg je een lijst met de beschikbare vernieuwingsfrequenties per resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan