Monitor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gimli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Pasgeleden een raar euvel met m'm monitor SyncMaster913NL.
Er was een doosje onder geschovend precies onder de aan/uit knop.
Toen begon het lichtje te knipperen en werd het scherm zwart.

Zou er een manier zijn om er weer een werkend apparaat van te maken?
Ik kan me niet goed voorstellen dat een stuk schakelaartje het hele apparaat teniet doet.

Inderdaad maar het defect is waarschijnlijk niet de schakelaar, dan zou de monitor ook niet, ongebruikelijk, op zwart gaan en het lampje knipperen. Een ander onderdeel werd overbelast. Zet de monitor in ieder geval een groot deel van een dag van de netspanning want sommige apparaten hebben automatische beveiligingen in plaats van een zekering. Dit soort beveiliging is tijdelijk en zolang een toestel warm is of er stroom op staat.

En anders heeft mss iemand in de buurt nog zo’n monitor over? Te ver weg voor jou, in het oosten staan ze bij ons in de kringloop (getest) voor ca €5.= in de winkel. Betaal je een paar euro meer voor, dan zit er bij ca vergelijkbare scherm diameter ook nog een DVI aansluiting bij op.

Bedankt voor Uw antwoorden.

Dus de kans dat een beetje handige doe-het-zelver zo'n stuk onderdeeltje kan vinden is nihil?
Jammer want ik heb 't gevoel dat 't niet meer is dan een condensator of diode wat stuk is gegaan.
Ik vind 't zo jammer om dingen die zo onbenullig stuk gaan dan maar helemaal weg te gooien.

Een nieuwe monitor had er waarschijnlijk beter tegen gekund en je moet waarde afschrijven. Zo lang gaat het mee en niet zelden ging er iets defect door uiteindelijk een ongelukje. Ik heb deze week een stofzuiger gerepareerd waarvan alleen de slang verstopt bleek te zijn en een goede schoonmaakbeurt nodig had. Dat is een beetje erger om afstand van te doen. Recycle dat oudje maar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan