Monitoren medewerkers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbaselier

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo allemaal,

Wat ik graag wil is bijhouden naar welke web pagina iedere werknemer surft, en het capturen van MSN Messenger chatlogs. Nu zijn hier dure paketten voor zoals SurfControl of Track4Win. Maar eigenlijk zoek ik een pakket om iedere pc te monitoren (b.v. d.m.v. client) en de logs die gecaptured worden op mijn server te ontvangen in een DB of zoiets.

Weten jullie hier goedde paketten voor??? Freeware of niet al te duur.

Alvast bedankt!!!!

Houdt rekening met een aantal juridische aspecten als je dit soort software installeert....
[zelfde regelgeving als het ophangen van verborgen camera's]
Je moet elke medewerker op de hoogte stellen van het feit dat je hun internet verkeer in de gaten houdt.... anders pleeg je een forse inbreuk op de privacy. Ook moet je hen officieel verboden hebben om dergelijke dingen "in de tijd van de baas" te doen.... anders kun je er niet eens consequenties aan verbinden......
Als het alleen maar is uit nieuwsgierigheid, ben je erg verkeerd bezig en zelfs strafbaar...

Freeware is er niet voor netwerken.... [wel voor individuele computers]

Laatst bewerkt:
Bedankt

Heel erg bedankt voor je opmerking. De werknemers zijn ook officeel verboden bepaalde dingen te doen, en ook weten ze dat ik ze daarop in de gaten ga houden. Het lijkt mij dat het dan allemaal legaal is.

Weet je misschien ook nog een goede applicatie die me hierbij kan helpen??

Alvast bedankt!!!!!

IM monitor [shareware] is de goedkoopste.... hier te vinden : http://www.fileflash.com/allfiles/monitor_student_surfing/
op diezelfde site vind je nog meer van deze zaken....
Andere zijn EtherBoss voor MSN monitoring en Surfspy Enterprise voor surfgedrag..... maar die zitten alle rond of boven de $ 200 ......

Alternatief kan de systeembeheerder natuurlijk zaken als MSN blokkeren [of de applicatie van het systeem verwijderen]

THANKS!!!!! Hier kunnen we wat mee. Bedankt voor je hulp en je meedenken!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan