Monsterboard..Hoe maken ze die combo

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluesbrother

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Ik was even benieuwd, ik doe wel eens wat met website ontwikkeling, maar ik kan niet herleiden hoe ze het bij http://www.monsterboard.nl/ gemaakt hebben om een combobox zo te maken dat daar weer checkboxes in staan, en dat je met de plus en minnetjes meer of minder beroepen kan selecteren.
Hoe is dit gemaakt? Met Javascript, asp? Jquery?
Ik wil graag weten hoe het in elkaar zit, of als iemand websites kan melden waar uitgelegd staat hoe je dit kan maken, dan graag !
Je kan de combobox vinden door op monsterboard op "meer zoekopties" te klikken en dan een combobox te kiezen. (Branches of beroepen)

Hier een tweetal plaatjes:

Bij het laden:
monstercombo1.jpg

Na het laden:
monstercombo2.jpg

Thanx

BB :cool:

Dat is javascript ja. Pak de broncode er bij zou ik zeggen; daar staat precies in hoe het werkt.

(Om de opgebouwde code te krijgen met die combo-boxen werkend moet je misschien FireFox downloaden, met de Developer Toolbar, dan kun je bij View -> Generated Source precies de broncode zien zoals die op dat moment getoond wordt.)

Ik heb gedaan wat je zei, maar er is nauwelijks uit te komen.
Ik zie dat alle items in de combo divs zijn.
Veel verder kom ik niet.
Ik zoek de "for dummies" variant........ :D

die is er niet. Dit is niet een simpel javascriptje, hier zit toch zeker behoorlijk wat code achter. Overgens is het geen select-box, maar een div-je met leuk pijltjesplaatje.

Het gaat een beetje zo: als je op het pijltje klikt, toggle je de div met daarin alle check-boxjes. Als je nog een keer klikt, gaat t weer weg. Met CSS kan je deze netjes onder het neppe select-element zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan