Mooi model om verder op te bouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxtrot81

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2013
Berichten
11
Hallo allemaal

Ik heb momenteel een pc staan die ik wat verder wil uitbouwen mits waard natuurlijk.
Z,n doel zal zijn films, gamen (bf3 online multiplayer o.a) en etc...
Ik zal eerst eens wat specs geven :
Moederbord:http://azerty.nl/8-851-199874/gigabyte-ga-ma78gm-ud2h-moed.html
hardware info 1.jpg
5 gb ram ddr2....(kan er max 16 gb in steken geloof ik, maar zal 8 gb afdoende zijn?)

1 tb harde schijf SAMSUNG HD103UJ

520 watt coolermaster voeding

coolermaster kast

5 fans (incl cpu fan)

Ik heb nog geen videokaart, wel onboard maar das natuurlijk niet afdoende. Ik zit rond de 150,- te denken voor een videokaart.
Ben ik dan klaar om te gaan "game" als ik een videokaart van rond de 150,- haal en nog wat extra ramgeheugen?
:thumb:
 
Ik zou er ook een Quadcore Phenom 2 processor bij halen als ik jou was, die processor is niet sterk genoeg voor de nieuwste games op medium-hoog te spelen.
 
8GB ram geheugen is voldoende, maar DDR2 geheugen is niet goedkoop!
Ook is het wel handig om te weten op welke snelheid je huidige DDR2 werkgeheugen draait.
Of 800 Mhz, dan kan je deze strips nemen,
maar als je huidige werkgeheugen op 1066 Mhz draait, dan moet je zulke strips hebben.
Het kan ook nog lager zijn dan 800Mhz, maar ik verwacht dat je dat wel minimaal zal hebben.
Als je het niet zeker weet, post ff een screen van cpu-z op de werkgeheugen tab.
 
Wat de videokaart betreft, is dit een goede, maar zo als K1pje al zei, moet je wel een betere processor hebben, anders zal je cpu de prestaties van de videokaart tegen houden.
 
8GB ram geheugen is voldoende, maar DDR2 geheugen is niet goedkoop!
Ook is het wel handig om te weten op welke snelheid je huidige DDR2 werkgeheugen draait.
Of 800 Mhz, dan kan je deze strips nemen,
maar als je huidige werkgeheugen op 1066 Mhz draait, dan moet je zulke strips hebben.
Het kan ook nog lager zijn dan 800Mhz, maar ik verwacht dat je dat wel minimaal zal hebben.
Als je het niet zeker weet, post ff een screen van cpu-z op de werkgeheugen tab.

Ik heb er 3x kingston 1gb opzitten (snelheid vind ik nog wat onduidelijk om nou te zien:eek:)
en 1 keer micron? 2gb
Knipsel.PNG2.PNG1.PNG

Enkel als ik ook de processor zal moeten vervangen , ga ik al gauw richting de 300,-...:confused:
videokaart /processor/ ddr2 ram ......
Over 3 mnd heb ik 700,- vrij , ik denk dat het dan wijzer is om ff 3 mnd met deze uit te zingen.
En een nieuwe in elkander te steken , voor zo,n max 700,-(voeding 520 watt en kast heb ik al zowieso)
Intel of AMD wat zou wijsheid zijn voor de nieuwe kwa prijs/winst verhouding voor mijn eisen?...:thumb:
 
Laatst bewerkt:
@foxtrot81, voor €700 kan ik een mooie computer voor je samenstellen. Even voor de goede orde: is €700 alleen voor de computer? En ga je hem zelf in elkaar zetten? Heb je een besturingssysteem liggen of moet die er ook nog bij?
 
over 3 maanden heeft hij het geld pas
het heeft geen zin om nu aan te komen zetten met winkelmandjes want de prijzen en spec's zullen over 3 maanden totaal anders zijn

wil je perse de pc upgraden kijk dan of je op marktplaats nog een 2de hands phenom II x4 voor cheap kan vinden
de videokaart die je dan gaat aanschaffen die kun je dan prima overzetten naar je nieuwe build

Phenom II x4 940
athlon II X4 640
Phenom II X4 955
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reactie,s tot zover :thumb: , ik ga me eerst flink inlezen voor het nieuwe project over 3 mnd.
En laat deze kast toch voor wat het is.
Wat mij betreft mag er een slotje op mods;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan