Mooie skin is langzaam?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Berichten
1.600
Hallo,

Ik heb een vraagje over skins in XP, zoals een mooi startmenu, mooie balken, enz.

Ik weet dat het veel capaciteit kost, maar geld dat ook als je een game aan het spelen bent?

Ik hoor vaak dat zo'n skin ongeveer 30% meer geheugen kost, maar als ik een spel speel, geld dat dan nog steeds?

Bedankjes,
Timothy
 
Geplaatst door T._de_vries
Hallo,

Ik heb een vraagje over skins in XP, zoals een mooi startmenu, mooie balken, enz.

Ik weet dat het veel capaciteit kost, maar geld dat ook als je een game aan het spelen bent?

Ik hoor vaak dat zo'n skin ongeveer 30% meer geheugen kost, maar als ik een spel speel, geld dat dan nog steeds?

Bedankjes,
Timothy


Hoi,

wat bedoel je precies? Bedoel je wat andere kleurtjes en vormpjes die je met bijv. StyleXP of WindowBlinds aan de grafische shell van XP geeft? Of bedoel je echte alternatieve shells (Aston, Litestep, Talisman, e.d.) die de grafische shell van Windows dus compleet vervangen?

Bedoel je het eerste, dan kun je StyleXP rustig gebruiken. Dit programma kan namelijk zijn werk doen zónder systeembronnen te gebruiken. WindowBlinds is wel tamelijk vertragend, in mijn ervaring (en veel skins die ervoor zijn te vinden zijn te kinderachtig voor woorden, naar mijn smaak).

Wat het tweede betreft, heb ik goede ervaringen met Aston (althans in de twee maanden voordat het ineens voortdurend vastliep). Maar zoiets als Aston Shell moet je niet gaan gebruiken als je even met een paar muisklikken het uiterlijk van XP wilt veranderen. Het vergt echt wel wat tijd en moeite om zo'n alternatieve shell te gaan gebruiken. Litestep is trouwens nog veel ingewikkelder, je moet bijna programmeur zijn om de shell naar eigen wensen aan te passen.
 
62842.jpg


Zoiets bedoel ik. Wel eens leuk een nieuw uiterlijk...

Maar als ik deze installeer, lijkt het me wel dat windows trager gaat werken, maar is dat echt merkbaar? En geld dat dan ook als ik een game wil spelen, dat die skin dan evengoed het geheugen vreet?


Thanks,
Timothy
 
Geplaatst door T._de_vries
62842.jpg


Zoiets bedoel ik. Wel eens leuk een nieuw uiterlijk...

Maar als ik deze installeer, lijkt het me wel dat windows trager gaat werken, maar is dat echt merkbaar? En geld dat dan ook als ik een game wil spelen, dat die skin dan evengoed het geheugen vreet?


Thanks,
Timothy

Lekker duidelijk.

Wat voor iets bedoel je nu? Gewoon een skin die je op xp plakt, of een echt shell replacement?
 
Ah bedankt voor de info. Het is nu gelukt, ik heb een mooi kleurtje enzo! Het gebruikt maar een paar MB geheugen meer, maar aangezien ik bij mn nieuwe computer toch 1 GB geheugen ga kopen, zal ik hier niet zo'n last van hebben.

Alleen 1 ding is een beetje raar.

Ik heb ook die icoontjes van deze computer, hdd's, cd-roms, enz. verandert, maar dan krijg ik dit:

Naamloos-3.jpg


Je ziet dat die cd-rom icoontjes niet werken... Hoe kan dat?
Voor icoontjes gebruik ik XP-I candy, met de thema coughdrop...

In ieder geval bedank voor de informatie buffy!
:thumb:
 
Geplaatst door T._de_vries


Ik heb ook die icoontjes van deze computer, hdd's, cd-roms, enz. verandert, maar dan krijg ik dit:

Je ziet dat die cd-rom icoontjes niet werken... Hoe kan dat?
Voor icoontjes gebruik ik XP-I candy, met de thema coughdrop...

In ieder geval bedank voor de informatie buffy!
:thumb:

Hoi Timothy,

zitten er wel icoontjes voor cd-rom e.d. in dat pakket?

Zo ja, verander het dan even handmatig: rechtsklikken op het icoontje dat je wilt veranderen, kiezen voor Eigenschappen, tabblad Icon, daar het pad aangeven naar het icoontje dat jij graag wilt zien.
 
Hij staat er zeker bij!

Drives.jpg




Zo ja, verander het dan even handmatig: rechtsklikken op het icoontje dat je wilt veranderen, kiezen voor Eigenschappen, tabblad Icon, daar het pad aangeven naar het icoontje dat jij graag wilt zien.

Dit vat ik niet echt. Bedoel je dit in Windows zelf (deze computer, rechtsklik op cd-drive en dan? Dan krijg ik dit:

cd.jpg
 
Geplaatst door T._de_vries
Dit vat ik niet echt. Bedoel je dit in Windows zelf (deze computer, rechtsklik op cd-drive en dan? Dan krijg ik dit:

Sorry, even niet aan gedacht dat daar standaard geen tabblad "icon" staat... (Bij mij wel.:) )
 
Hoe komt het dan dat die er bij jou wel staat? Andere windows?
 
Geplaatst door buffy
Dat is met StyleXP gedaan. Als je dit programma in "unloaded mode" draait, gebruikt het géén systeembronnen (maar de style blijft wel gewoon te zien).

Altijd als ik een skin instelde en StyleXP startte niet op dan vergat hij zo'n 25% opnieuw te stylen en kon ik weer opnieuw beginnen.
Is bij de nieuwe versie dus verholpen? Anders ga ik namelijk ook weer eens wandelen :).
 
Geplaatst door XP_PC


Altijd als ik een skin instelde en StyleXP startte niet op dan vergat hij zo'n 25% opnieuw te stylen en kon ik weer opnieuw beginnen.
Is bij de nieuwe versie dus verholpen? Anders ga ik namelijk ook weer eens wandelen :).

Heb ik nooit gehad, niet met oudere versies en ook niet met de nieuwste.
 
Jahoeeee!

Hij doet het hoor!

Ziet er wel een stuk beter uit!

Bedankt

Ik weet alleen niet hoe ik het gedaan heb...:eek: Ineens deed ie het gewoon!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan