[Moorslede] Onweer

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Heyla,

Hier post ik alle foto's die ik de moeite waard vind van het dorp "Moorslede" (Waar m'n vriendin woont).

Deze heb ik gister gemaakt toen er een korte, maar hevige onweersbui over kwam waaien.

onweer_640.jpg

Crop[/i[

onweer2_640.jpg

Volledige foto

Gebruikte instellingen:

Diafragma 2.8
Sluitertijd 1/400
ISO 80

Ik had misschien beter een hoger (Of noem je dat lager?) diafragma kunnen nemen om in de verte alles ook scherp te houden, maar ach er was toch niet veel te zien.

De bedoeling was om een foto te maken waar duidelijk was dat het dreigend weer was, lekker donker dus :)

Wat vinden jullie er van?

Ik vind ze mooi, de kleuren komen goed tot zijn recht.
De dreiging is goed te zien. :thumb:

Admin_Frisian zei:
Ik vind ze mooi, de kleuren komen goed tot zijn recht.
De dreiging is goed te zien. :thumb:

Thx, vond hem ook wel geslaagd. Het voordeel van de woonomgeving van m'n vriendin is het verre uitzicht, dus als er aan die kant mooie luchten zijn kan je die prachtig op de foto zetten.

Moet alleen nog eens een goed statief aanschaffen, zodat ik een mooie sterrenhemel met een lekker lange sluitertijd kan nemen.

Ik had er waarschijnlijk toch voor gekozen om de horizon lager (ongeveer op 1/3 hoogte) te nemen, dan had de lucht nog dreigender overgekomen.
In een ideale situatie had het natuurlijk ook leuk geweest als er een stukje 'niet dreigende' lucht aanwezig was geweest, maar ja, de lucht werkt niet altijd mee.
Had je niet de mogelijkheid om de foto te nemen zonder die elektriciteitsdraden?
De 'sfeer' is in elk geval wel duidelijk.

Regel 1; plaats een horizon of een duidelijke scheidingslijn nooit in het midden van je foto.

Verder gaf je zelf al aan, dat jet het diafragma verkeerd hebt gekozen.
Voortaan de lens dus iets verder dicht. Kom je dan evt. licht te kort, kan je met je Iso waarde spelen.

Verder is je foto onderbelicht.

Mvg P

Mooi gras. Tijd voor een maaibeurtje.

De foto geeft een duidelijke sfeer weer en is daardoor erg geslaagd.
:thumb:
Om echt mooi te worden volgens mijn smaak is meer contrast nodig in de bewolking.
De electradraden laten juist zien dat er veel wind staat, en het gebrek aan scherptediepte geeft juiste een dreigend gevoel van onduidelijkheid.
Je eigen opmerking hierover geeft wel aan dat dit niet met opzet is maar mischien iets dat je in de toekomst kunt gebruiken.

Ik heb de foto expres "onderbelicht", misschien wat te donker, maar dat is makkelijk op te lossen in Photoshop.

Deze lucht was er niet superlang, en het begon wat te druppen dus kon niet rustig 10 minuten blijven staan om de perfecte shot te krijgen :) En helaas hangen die draden hier gewoon... had wel het pad van de buren op kunnen lopen, maar dan mis je weer dat stukje voorgrond.

Bedankt voor de tips allemaal, en als er nog eens zo'n lucht hangt doe ik weer een poging. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan