Morse Code Oefenprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.
ingelijks, en damn, dit project is cool =D
alleen de "onderbreek" knop werkt niet zo goed, maar toch

V.:thumb:

ingelijks, en damn, dit project is cool =D
alleen de "onderbreek" knop werkt niet zo goed, maar toch

Je vindt het wel een goed programma dus .. :rolleyes: Merci. Die onderbreek knop start een procedure die controleert of het lopende proces ook gestopt moet worden. Maar dat doet hij pas aan het eind van een vertaling van een letter/cijfer/leesteken. Daardoor reageert hij niet onmiddelijk en zit er dus een vertraging in. Dat moet wel anders kunnen, maar ik wist/weet niet hoe. :shocked: :cool:

Hm, okay... in Visual basic heb je iets dat "DoEvents" heet wat er voor zorgt dat iets niet vastloopt, mishcien ook iets in Delphi?

waarvoor zijn al die knoppen precies. die in de oefen balk en de wiliekeurig generatie

Je bedoelt zeker: Tegenstellingen, Symmetrien, Oplopend, Leestekens. Dit zijn allemaal categorien binnen letters in morse met een bepaald verband die het makkelijker maken om de code te leren en te gebruiken. Klik daarvoor in de balk codelijst op de betreffende categorie. Dan zie je het verband wel. Het is wel een beetje klein .. maar goed.

Tijdens het schrijven van deze post heb ik per ongeluk op [reactie plaatsen] geklikt. Vandaar het nietszeggende berichtje hierboven ..:o

Als je serieus wilt oefenen klik je in de balk oefenen op de categorie die je wilt oefenen. Desgewenst klik je op de zelfde categorie in de balk codelijst. Als geheugensteuntje. En/of je kan de tijdsduur van een punt langer maken. Als je begint is dit wel makkelijk. Je kunt je het je zelf zo makkelijk en zo moeilijk maken als je wil. Dat was ook mijn opzet bij het schrijven er van. Als je op een categorie klikt hoor je een code. Je kan het antwoord geven door met de muis op een teken op het toetsenbord in de interface te klikken. Maar je kan het ook op je eigen toetsenbord intikken. Voor de volgende code klik je weer op de categorie of je geeft Enter op je toetsenbord. :thumb:

Watchdog vroeg of de vraag is opgelost. Ik had geen vraag maar aangezien er nienand meer reageert zetten we de 'vraag' op opgelost. Bij deze.

Leuke programma's heb je geschreven. Die RPG (wat betekent dat?) doet me denken aan het programma ELiza onwtikkeld door de Amerikaans computerpionier Joseph Weizenbaum. Hij heeft altijd de stelling verdedigd dat kunstmatige intelligentie een illusie is .. Wat voor taal gebruik je?

Als je dat echt wilt weten is het niet zo moeilijk om daar achter te komen lijkt me.

RPG staat voor role-playing game
En bedankt voor het compliment :D

Laatst bewerkt:
Volgens mij praat ik tegen je.

Je hebt geen antwoord gegeven op mijn twee vragen aan je.

1) Wat betekent RPG
2) Welke programmeertaal gebruik je

Ben je ar al achter wie Jospeh Weizenbaum is?

Ok,
RPG= role playing game
Taal= C++

En ik heb iets opgezocht over Joseph Weizenbaum opo wikipedia

Allemaal. Behalve Sokoban. Dat liep vast met een Runtime error. Het valt me op dat je met teksten werkt. (Behalve in dat shooter spelletje). Nagenoeg geen interface. Dat doet heel ouderwets aan. Erg leuk. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan