motorola en bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra39

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
hallo allemaal
ik ben lid geworden van dit forum omdat ik er niet meer uit komt met de motorola PEBL U6,met praypai ban kpn.
er zit bluetooth op en alles staat in mijn ogen goed ingesteld maar kan met mijn motorola geen enkel apparaat vinden ,wel kan ik met andere apparaten mijn motorola wel vinden hoe kan dit ,nu heb ik het idee dat kpn deze niet ondersteund of moet ik een headset hebben om zowiez\o gebruik te maken van bluetooth

Hallo Sandra,
Als 1e kan ik je melden dat een provider niets te maken heeft met de werking van bleutooth, dit is een future die altijd zou moeten werken en provider onafhankelijk. Ik mag aannemen dat je pogingen doet om andere apparaten te pairen met je Motorola? Staat het bleutooth op die andere apparaten ook ingesteld op: zichtbaar voor andere apparaten. Als je een ander apparaat hebt gepaird (code 0000) met je Motorola heb je dan ook bevestigd dat ze zonder toestemming verbinding met elkaar mogen maken? Voor mij is dit nu raden hoe of wat, als je er niet uitkomt meld dan even welke apparaten je met elkaar wilt verbinden.

Groet, Hans Zwartbol

hallo hans
ja alle apparaten die ik zoek hebben bluetooth ingeschakeld er zijn hier in huis mneerdere apparaten met bluetooth en allemaal werken ze behalve de motorola die kan dus hellemaal niks vinden
welke apparaten ik zoek ,zijn een nokia een samsung en de pc waar bluetooth op staat

Laatst bewerkt:
Alleen bleutooth inschakelen is niet voldoende, je moet ook in de bleutooth programma's bij de andere apparaten aanvinken dat ze gevonden kunnen worden. Als de andere apparaten je Motorola wel kunnen vinden dan kan je vanaf de andere apparaten toch ook pairen met de Motorola.

Groet, Hans Zwartbol

Hallo
ook dat is allemaal gebeurd
maar de motorola kan geen apparaten vinden dat blijft vreeemd
alle bluetooths staan aaan,maar de motorola kan geen enkel apparaat vinden

Dan blijft er weinig anders over dan terug te gaan naar het verkooppunt van je Motorola, wellicht zie je toch iets over het hoofd wat hier vandaan moeilijk is te bepalen of er is iets niet goed. Omdat ik zelf ook veel met bleutooth werk met verschillende typen en soorten apparaten weet ik ook dat het pairen met een ander toestel bij elk apparaat ongeveer hetzelfde is en als volgt: Zet op beide apparaten bleutooth aan en stel op beide apparaten in dat ze zichtbaar zijn voor andere apparaten. Geef op één van de apparaten de opdracht om te zoeken en na korte of wat langere tijd zie je de naam van het andere apparaat in je scherm verschijnen. Klik op die naam en vervolgens wordt om een (pairings) code gevraagd. Dat is bijna altijd 0000 ( vier keer nul), tenzij in de gebruiksaanwijzing anders aangegeven. Vervolgens gaat het te pairen toestel reageren met het verzoek om ook daar een pairingscode (altijd dezelfde als bij het andere toestel) in te vullen.Als je dit hebt gedaan moet je vervolgens in beide toestellen nogmaals het nieuw gepairde toestel aanklikken of naar extra menu gaan waarin je kunt aanklikken dat het andere toestel automatisch met het gepairde toestel verbinding mag maken.

bedankt hans voor de moeite

ik denk dat ik inderdaad de winkel moet gaanbellen want alles wat je verteld heb ik gedaan
ik hou je wel op de hoogte hiervan

Kun je me vertellen hoe je andere apparaten zoekt?

Werkt dit? Zet eerst bluetooth aan! Ga hiervoor naar het menu, dan bluetooth, set up. Energie moet op Aan staan en kies hier voor Vind Mij.
Dan zoek je een plaatje op (zonder sleuteltje erbij, want anders is het beveiligd en niet door te zenden) door te gaan naar Menu, Multimedia, Afbeeldingen. Als je op een plaatje staat, kies dan menu, Kopiëren. Je telefoon gaat dan zoeken naar andere bluetooth-apparaten.

Lukt het nu nog steeds niet? Dan terug naar de winkel ermee!

ik heb een usb stick,en kan geen bestanden versturen en ontvangen dat is het gekke ervan kan de apparaten wel vinden allemaal .

Misschien kun je nog even vertellen wat je precies hebt gedaan en waarom het nu wel werkt. Hierdoor hebben anderen er ook wat aan! :thumb:

Nou ik moest vanmorgen even snel antwoord geven ,ik heb het gisteren wel voor elkaar gekregen en vanmorgen deed hij het weer niet
ik ben er inmidels wel achter dat het kwam door de files die fout waren moesten omgezet worden met goldwave?? in mp3 en toen kon ik wel verzenden naar de motorola
maar vandaag lukte het weer niet .ik heb het opgegeven en later dacht ik we hebben bij de motorola ook een stekker mee gekregen waarme je je mobiel op de pc zet pfffff moeilijk allemaal zeg en via die weg kan ik nu wel mp3 op de mobiel krijgen helaas maar één nummer maar vooruit dat lukt in ieder geval nu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan