Motorola L6 op PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkGerby

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Hallo,

Sinds Maandag ben ik "trotse"bezitter van een Motorola L6 telefoon.
Ik dacht ik jas zo'n ding aan de PC en sleep er zo geluidsbestanden en fotos naar toe.
Helaas werkt het zo niet. Alleen via Bluetooth (heb ik niet) of via USB.
Via USB vinden mijn computers (1x XP en 1x Vista) het apparaat niet: D.w.z. ik heb wel (USB-) drivers geinstalleerd maar in apparaatbeheer of "Mijn Computer"is geen telefoon te vinden.

Wie kan mij stap-voor-stap uitleggen wat (en waar) te doen ?

Bvd Henk Gerby

Op de site van Motorola staat mogelijk de uitleg en anders even bij de FAQ kijken op de site http://motorola-global-nl.custhelp.com/cgi-bin/motorola_global_nl.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_new_search=1&p_country_code=NL&p_reference=moto_integration.php

Can I use a USB cable to connect the phone to a computer?

Your phone has a mini-USB port so you can connect it to a computer to transfer data, or charge your phone.

On your phone:

Disconnect the USB cable if it is connected to your phone.
Press the Home key.
Open Connectivity.
Open USB Selector.
Connect the cable to your phone and to an available USB port on your computer.
Select a USB personality from the list displayed:
Modem - Use your phone as a modem for your computer.
PC Connect - Use your Motorola Original Data Software to transfer data and synchronize contacts, calendar, tasks and email. See the help feature provided with the software for details.
Mass Storage - Access your memory card data using your computer’s “My Computer” feature.Click Here for more information.

Thanks a Lot

Thanks a Lot Mikeo,

Voor je snelle reaktie.
Op deze site was ik al terechtgekomen ,maar de genoemde benaming(-en) kan ik op mijn toestel niet thuisbrengen. Ik heb de Taal al op Engels gezet maar da zet geen zoden aan de dijk.
De enige mogelijkheid die ik vind om verbinding te maken is met Bluetooth.
Heb je het zelf gecontroleerd ?

Henk

Nee ik kan dit niet controleren. Ik heb geen motorola telefoon .

Het schijnt dat ik een installatie-cd nodig heb, maar waarom ze dat ding er dan niet gewoon bij doen is me een raadsel. Uit veel vragen op diverse forums (of is het fora ?) komt dit al aan de orde. De winkelketen waar ik em gekocht heb gaat er nu achteraan.......

Nogmaals bedankt

Henk:shocked:

Inmiddels heb ik op Pirate Bay een leuk progje gevonden waarmee ik m,n mobiel kan editten !

Laatst bewerkt:
Motorola L6

Hoi,
Ik heb dezelfde problemen met de motorola L6 , bijv. dat ik mbv usb kabel geen foto's kan overzetten naar mn Pc. Heb jij inmiddels hier wel wat op weten te vinden?
greetz, Lex

Dag Lex,

Met Blue-tooth schijnt het ook te lukken, zo'n stickje koop (krijg) je tegenwoordig al voor een euro of 5.
Ik gebruikte een crack van een bewerkingsprogramma, maar dit heeft na een upgrade, veel van zijn gemak verloren.
Ik ga dus ook weer op zoek naar iets nieuws.

Succes , Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan