Motorola router + Sitecom router = Geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelBoxma

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Beste helpers,

Ik heb bij een klant van mij een motorola router model SB5101E die zonder router wel internet kan doorgeven. Echter als ik een sitecom router erbij plaats (type: SITECOM WL-340) of ( type: SITECOM WL-342) heeft hij geen internet.

De router ontvangt geen IP adres, alle instellingen staan goed.

Hij heeft zonder router een publiekelijk IP adres: 84... of 85 ... en als ik de router erbij plaats krijgt hij 192.168.0.100 bijv.. in zijn LAN verbinding specificaties te zien..

Provider: Ziggo

Uitgetest:
- Beiden routers bij mij zelf thuis uitgetest (andere modem) en hij werkte... inpluggen en hij werkte direct..
- Andere sitecom router SITECOM WL-342 werkt ook niet bij de klant

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt.

DHCP in de tweede router uitgezet?

Tweede router wel verbonden via een LAN ingang en niet via WAN?

Hij heeft maar 1 modem + 1 router.. ik bedoelde dat ik een andere router ook uitgetest heb op die modem..

Dus 2 verschillende routers op het modem uitgetest.

- DHCP uitgezet
- Fabrieksinstellingen paar keer hersteld
- Alles nageloopt

Het ligt dus aan het modem.. want bij mijn eigen modem ( weet even niet welke ) werkte hij direct na het inpluggen...

Het probleem is dus, dat met de router de computer een 192.168.0.100 IP adress in de LAN specificaties krijgt, en zonder krijgt hij gewoon een 84.. of 85.. ip adres..

Laatst bewerkt:
Was in de war door de titel van je vraag:

Motorola router + Sitecom router = Geen internet?

In de router moet DHCP AAN uiteraard in dit geval

DCHP stond standaard aan, heb het enkel ook uitgetest toen die uit ook was..

Internet --> Moterola --> Sitecom --> PC (geen internet) IP 192.168.0.100 krijgt de lan
Internet --> Moterola --> PC (wel internet ) IP 85........ krijgt de lan

http://www.pcwintech.com/files/screenshots/sitecom_-wl_341/002.png

Zo ziet de web-paneel van de router er ongeveer uit, en dan ziet men IP/subnet/gateway niks.... dus leeg....

Terwijl... bij in mijn eigen huis (andere modem) hij direct wel werkte...

Moden even uitzetten, opnieuw opstarten, dan pas router aansluiten en opstarten, dan pas pc

Ook gedaan... in alle mogelijke manieren... ook met 20 / 30 seconden wachten etc.

TER INFO: Modem is ongeveer 1/2/ maanden oud vertelde de klant.

Laatst bewerkt:
4 mogelijkheden zie ik zo snel:
a. Nog een keer rechtstreeks de pc op de Motorola aansluiten, en dan het volgende doen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
ipconfig /release *

Hierna direct de pc afsluiten, de motorola verbinden met de WAN poort van de Sitecom, de Sitecom herstarten.
b. De Motorola en Sitecom van elkaar afhalen en dan niet 30 seconden wachten met het opnieuw opstarten van de Motorola, maar minstens 30 minuten wachten.
c. Het MAC-adres van de bedrade netwerkaansluiting van de pc via de optie Mac-cloning instellen op de WAN poort van de Sitecom (als die optie beschikbaar is).
d. Wellicht is er een firmware update voor specifiek problemen met DHCP aanvragen op het Ziggo netwerk.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan