Motorola VIP1853 en Samsung Smart Touch Control

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan880

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Mijn vraag:

Ik heb een Samsung UE46ES8000 en een TV+Internet abonnement van Telfort. Van Telfort heb ik een interactieve TV ontvanger gekregen. Dit is de Motorola VIP1853. Bij de Samsung TV heb ik een zogenaamde Smart Touch Control gekregen. Dit is een afstandbediening die het Motorola apparaat zou moeten kunnen aansturen zodat ik maar één afstandbediening zou hoeven gebruiken en niet 2 zoals op dit moment (de Telfort afstandbediening voor het verzetten van zenders en de Smart Touch Control (of de gewone afstandbediening van Samsung) voor het regelen van het volume). Géén van beide afstandbedieningen kan beide op dit moment.

Er zit een prachtig menu in de Samsung TV gebouwd waarmee je de Smart Touch Control in combinatie met de IR Blaster (een apparaat die tussen de Smart Touch Control (via Bluetooth), de TV en de VIP1853 verbinding maakt) kunt instellen zodat die overweg kan met de VIP1853. Er bestaat de mogelijkheid om een randapparaat te zoeken in een lijst waarna het instellen vrijwel automatisch gebeurd. De VIP1853 is in de lijst met apparaten te vinden en ik zou er dus vanuit moeten gaan dat dit zou moeten werken. De installatie gaat goed, de IR Blaster heeft verbinding met de TV maar op een of andere manier reageert de VIP1853 niet als ik de Smart Touch Control gebruik om van zender te wisselen. Ik gebruik op dit moment HDMI aansluiting 1 (DVI). Ik heb ook de andere 2 aansluitingen geprobeerd (ACR en nog iets anders) en de installatie opnieuw uitgevoerd maar ook dan gaat het niet.

Vanavond ben ik bij Saturn langs geweest maar zij konden mij ook niet helpen en adviseerden mij om contact op te nemen met Motorola. Mijn verwachting is dat ik op deze manier van het zogenaamde 'kastje naar de muur' word gestuurd en daar aldus niets mee op schiet. Vandaar dat ik jullie hier om ervaringen, tips of zelfs oplossingen vraag. De TV hebben we nu vanaf eind januari en ik heb helaas nog steeds geen oplossing.

Ik hoop dat ik zo duidelijk en volledig ben geweest. Anders hoor ik het graag .Alvast heel hartelijk dank voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet,

Jan.

Kies in het menu waar je de Set top box kan kiezen voor KPN ipv motorola of telfort.

Werkt perfect!

Dat was de oplossing! Geweldig! Enorm bedankt.

Slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan