Mountain Lion users map en library

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert10

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,
Zojuist een imac met Mountain Lion in gebruik genomen:D.. ik ben afkomstig van Windows XP dus het is even wennen.

Nu heb ik gebruik gemaakt van de migratieassistent om alles van mijn pc over te zetten naar de iMac. Nu ben ik alleen sommige bestanden kwijt.

In het resultaat staan mappen gevuld, anderen zijn leeg. Als ik de zoekfunctie gebruik vindt hij de bestanden wel en geeft hij als locatie: /Users/Shared/Files From c.localized/usb
Hoe kom ik daar?? Ik mijn 'Finder' is geen Library te zien of een users naam.

Wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt

Wat je kunt doen is.

Optie 1: Finder, Voorkeuren, Algemeen, Bij Optie: 'Toon in nieuwe Finder-venster' Macintosh HD. Vind ik zelf altijd handig om dat je dan overal snel bij kan.

Optie 2: Of je kunt het nodige zetten in je navigatiekolom als je dat handiger vind. Finder, Voorkeuren, Navigatiekolom. Daar kun je het nodige aanvinken of afvinken wat je in het navigatiekolom wilt zien.

Optie 1 betekend dat je gelijk als je Finder venster opstart je naar de Macintosh HD gaat en daar staan de mappen waar jij zoekende naar bent.

Uiteraard zijn er meerdere manieren om dingen aan te passen. Maar die kun je beter zelf een beetje ontdekken.

En ter aanvulling: http://www.apple.com/nl/support/macbasics/tour/

Heel veel plezier met je Mac.:thumb:

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie.
Ik zie optie Voorkeuren niet in de finer. Waar vind ik dat?

Boven in de Finder-bar naast het zwarte appeltje als Finder openstaat. Finder klikken, krijg je een drop down menu en daar staat voorkeuren tussen.

Laatst bewerkt:
Ok top, dit is gelukt... ik moet nog even wennen aan de bar die altijd bovenin is.
Maar nu kan ik nog steeds het 'pad' " /Users/Shared/Files From c.localized/usb" niet vinden..

Ik kan dat vanaf hier niet verder bepalen. Wat het kan zijn is dat de Map of Bestanden verborgen staan.

ok dank, ik weet in elk geval zeker dat de bestanden zijn overgezet. Stap 2 is dan de bestanden zoeken en dan plaatsen in een map die ik wel makkelijk kan terugvinden.! Top

Als je zoekt in finder, via Appeltje-F, kun je daarna met jerechtermuisknop klikken, en dan toont er een klein menu, met daarin de optie: open bovenliggende map. Dan opent Finder de map waarin het bestand zich bevind. Dit kan trouwens ook in iedere map. Open een map, en klik met rechts op de naam die zich in de bovenbalk bevind, en je hele pad wordt getoond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan